Najważniejsze trendy w e-commerce na 2019 rok

Najważniejsze trendy w e-commerce na 2019 rok
Najważniejsze trendy w e-commerce na 2019 rok

Trendy obowiązujące w branży e-commerce w danym roku kształtują kilka miesięcy wcześniej najwięksi gracze rynkowi. Dla mniejszych firm – mikroprzedsiębiorców – okres od stycznia do marca stanowi czas na zapoznanie się z nowymi wytycznymi i zaplanowanie działań marketingowych w danym roku. Jakie zatem będą najważniejsze trendy w branży e-commerce w 2019 roku i jakie działania warto podjąć, by zyskać przychylność rynku?

Dostosowanie ofert do potrzeb klientów – personalizacja

Przedsiębiorstwa, które aktywnie działają w branży e-commerce, doskonale wiedzą, jak ważna dla współczesnego konsumenta jest personalizacja. Oferty, które trafiają w gust oraz bieżące potrzeby klientów, uznaje się za skuteczne. Zaadresowane imiennie newslettery to standard, teraz prym wiodą: oferta kontekstowa oraz treść dopasowana do konkretnego odbiorcy. 70% konsumentów robiących zakupy w e-sklepach chce mieć poczucie, że są traktowani indywidualnie. Oznacza to, że są gotowi zrezygnować z pozornej anonimowości, jaką daje im Internet, na rzecz spersonalizowanej obsługi. Dlatego tak ważne jest, by e-podmioty korzystały z customer experience.

Spełnianie oczekiwań użytkowników – customer experience

Customer experience to trend, który sięga do doświadczeń pozacenowych, jakie nabywają klienci podczas e-zakupów. Gwarancją budowania długofalowych relacji w e-handlu jest spełnianie oczekiwań i zaspokajanie potrzeb konsumentów. Customer experience pokazuje, że w centrum działań w branży e-commerce powinien w 2019 roku znaleźć się klient i troska o jego dobre doświadczenia. Jednym z punktów na liście wymagań, który powinni spełniać e-sprzedawcy, jest zapewnienie płynnej komunikacji na linii sklep internetowy–klient.

Komunikacja z klientem – chatboty

W transakcjach internetowych bardzo duże znaczenie ma komunikacja. Dlatego wirtualni asystenci, którzy pomagają w bieżącej obsłudze klientów e-sklepu, cieszą się rosnącą popularnością. Chatboty zaspokajają potrzebę kontaktu i mimo że nie pomogą w rozwiązaniu skomplikowanych problemów, są dostępne przez całą dobę i niezwykle pomocne w podstawowych zagadnieniach dotyczących oferty i obsługi e-sklepu.

Nacisk na technologie mobilne i nowoczesne metody płatności

W 2019 roku mikrofirmy, które nie chcą tracić klientów, powinny wdrożyć system płatności online. Kupujący coraz chętniej i częściej wykorzystują smartfony do przeglądania ofert sklepów internetowych. Oczekują przy tym możliwości zrobienia zakupów i dokonania szybkiej zapłaty ze swojego urządzenia mobilnego. System płatności online, na przykład CashBill, to rozwiązanie, które usprawnia codzienną obsługę transakcji i jest wygodne dla sklepu i jego klientów. W 2019 roku sprzedawcy internetowi powinni również wziąć pod uwagę coraz większe znaczenie, jakie zyskują produkty tworzone w zgodzie ze środowiskiem naturalnym.

Koncentracja klientów na potrzebach środowiska naturalnego

Trend zero waste, czyli maksymalne ograniczenie produkcji odpadów oraz zmniejszenie zużycia zasobów, staje się coraz popularniejszy. Jakie działania mogą podjąć mikroprzedsiębiorstwa, by cieszyć się opinią proekologicznych podmiotów? Najmniejsze podmioty powinny postawić na edukację klientów, wprowadzić zmiany w procesie produkcji – wykorzystanie w produktach surowców wtórnych, opakowań biodegradowalnych i komponentów przyjaznych dla środowiska oraz nawiązać kontakt z dostawcami, którzy działają w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Ekologiczne podejście do prowadzenia biznesu w branży e-commerce to silny trend w 2019 roku.

Mikroprzedsiębiorstwa z branży e-commerce mają wiele do zrobienia w 2019 roku. Działanie w zgodzie z najnowszymi trendami obejmuje umieszczenie klienta i jego potrzeb w centrum działań realizowanych przez e-sprzedawców. By to osiągnąć, warto korzystać z chatbotów, wysyłać spersonalizowane newslettery, oferować nowoczesne metody płatności i działać zgodnie z ekologią.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: