Jak założyć start-up w branży e-commerce?

Jak założyć start-up w branży e-commerce?
Jak założyć start-up w branży e-commerce?

Oryginalny pomysł na biznes przy niskich nakładach finansowych, wytężona praca i odrobina szczęścia – tak w skrócie wygląda dobry start-up. To przedsięwzięcie, które ma wiele zalet i zyskuje coraz większą popularność w różnych branżach. Czy start-up można założyć, działając na rynku usług e-commerce?

Czym jest start-up?

W Polsce start-upy cieszą się dużą popularnością wśród ludzi, którzy mają kreatywne pomysły, jednak najczęściej brak im środków na ich realizację. Innowacja technologiczna, nietypowy produkt lub niepowtarzalna usługa mają szansę zyskać uznanie szerokiego kręgu odbiorców. Mistrzami w zakładaniu start-upów są Amerykanie, którzy chętnie wspierają nowatorskie pomysły na popularnych w Stanach portalach internetowych, gdzie można dołożyć kilka dolarów i wesprzeć kiełkujący biznes. Warto pamiętać, że za oceanem króluje duch przedsiębiorczości i wciąż silna jest wiara w hasło „od pucybuta do milionera”. W Polsce innowacyjne biznesy również powoli stają się szansą na zdobycie zarówno lokalnego, jak i globalnego rynku.

Kto decyduje się założyć start-up?

Panuje błędne przekonanie, że start-upy są domeną studentów. Jak wynika z raportu „Polskie Start-upy Raport 2018”, opublikowanego przez Citi Handlowy, większość założycieli tych dynamicznych biznesów to ludzie w wieku 30+. Co więcej, aż 76% właścicieli start-upów ma dyplom wyższej uczelni oraz doświadczenie w prowadzeniu własnej firmy, z czego 60% biznesmenów ma wykształcenie w zakresie nauk społecznych. Co motywuje ich do założenia start-upu, skoro pracują na wysokich stanowiskach w dobrze prosperujących firmach? Okazuje się, że silnym motywatorem jest możliwość wykorzystania własnych kompetencji oraz dostrzeżonej szansy rynkowej, a nie – jak dotąd uważano – pieniądze.

Jakie zalety ma dobry start-up?

Start-up można założyć w kilka chwil i nie trzeba dysponować zabezpieczeniem finansowym. Z założenia jest to biznes, który ma działać jedynie tymczasowo, a jego rolą jest skuteczne podbicie wybranego przez przedsiębiorcę sektora rynku. Gdy produkt lub usługa zyskają uznanie klientów, można rozwijać przedsięwzięcie, inwestować czas i środki w rozbudowę jego struktury. Korzyścią dla ambitnych osób, które chcą ciężko pracować i nie boją się wyzwań, jest również możliwość zdobycia doświadczenia. Mając pomysł na biznes, można dość szybko i zgodnie z własnymi zasadami zweryfikować rynek.

W jakich branżach pojawia się najwięcej start-upów?

Start-upy kojarzą się w Polsce z dwiema branżami – technologiczną i informatyczną. Innowacyjne projekty, które mają ułatwić codzienne funkcjonowanie, takie jak: aplikacje lub urządzenia, cieszą się największym zainteresowaniem rynku. Jak wynika z badania CITI BANKU, aż 83% start-upów sprzedaje swoje produkty firmom. Jednym z najpopularniejszych polskich start-upów, który zyskał uznanie na arenie międzynarodowej i zdobył zaufanie zagranicznych korporacji, jest Live Chat. To aplikacja służąca do komunikacji, stworzona we Wrocławiu. Wśród innych prowadzonych z sukcesem biznesów można wymienić Feedink – narzędzie do zarządzania plikami produktowymi, lub Marketizator, który pozwala zwiększyć konwersję sklepów internetowych.

Najpopularniejsze start-upy na świecie

Wśród najpopularniejszych zagranicznych start-upów należy wymienić serwis Facebook, który dzisiaj stanowi filar mediów społecznościowych. Jego założyciel – Mark Zuckerberg w wieku 23 lat był miliarderem. Również dużą popularnością cieszy się dzisiaj serwis Twitter. Kolejnym start-upem, który podbił rynki na całym świecie, jest stworzona w Szwecji platforma Spotify wykorzystywana do legalnego odtwarzania muzyki.

Czy start-upy mają szansę odnosić sukcesy w branży e-commerce?

Start-upy już odnoszą sukcesy w branży e-commerce! Biznesy internetowe mają globalny zasięg i chętnie z niego korzystają. To duża szansa, by projekt dość szybko przerodził się w duży, dochodowy biznes. Założyciele muszą mieć dobry pomysł na innowacyjny produkt lub aplikację. Najlepiej, by było to takie rozwiązanie, które poprawi życie klientów.

Dobra strategia biznesowa poparta wiedzą i doświadczeniem, a także zaangażowanie w rozwój biznesu to ważne filary, które mogą przyczynić się do rozwoju start-upu, również tego założonego w branży e-commerce.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: