Specjalista do spraw e-commerce – czy to zawód przyszłości?

Specjalista do spraw e-commerce – czy to zawód przyszłości?
Specjalista do spraw e-commerce – czy to zawód przyszłości?

Rynek e-commerce jest niezwykłe chłonny i stale się powiększa. Polacy lubią kupować online i chętnie wykorzystują Internet do zamawiania towarów. Duża ilość e-firm sprawia, że w branży panuje coraz większa konkurencja. Nie wystarczy już oferować artykułów w najniższej cenie. Dla klientów coraz większe znaczenie mają wizerunek i działania podejmowane przez firmę w e-świecie. Czy w związku z tym zawód specjalisty do spraw e-commerce zajmuje wysoką pozycję na liście profesji przyszłości?

Jakie działania należy realizować w branży e-commerce?

Podstawą w efektywnych działaniach e-commerce jest dobrze opracowana strategia. Należy ją ciągle aktualizować i dopasowywać do dynamicznego rozwoju otoczenia e-sprzedawcy. Stawiająca pierwsze kroki firma powinna skupić się na założeniu sklepu internetowego i dotarciu do potencjalnych klientów. Zgodnie z najnowszymi trendami skuteczne działania marketingowe koncentrują się na potrzebach klientów i spełnianiu ich oczekiwań (customer experience). Bardzo ważne są również personalizacja ofert i rzetelna obsługa obejmująca: sprawne zarządzanie wszystkimi kanałami sprzedaży i pozostawanie w stałym kontakcie z klientami. Jak odnajduje się w tych działaniach specjalista do spraw e-commerce?

Kim jest specjalista do spraw e-commerce?

Osoba zatrudniona na stanowisku specjalisty do spraw e-commerce to samodzielny pracownik, który zna się na e-handlu. Cechuje go praktyczna znajomość praw, które rządzą branżą. Rolą takiego specjalisty jest sprawowanie nadzoru nad wszystkimi działaniami w zakresie sprzedaży internetowej, w tym koordynowanie procesów obejmujących dystrybucję produktów i usług za pośrednictwem Internetu. Do jego zadań należy również: kierowanie działaniami marketingowymi, budowanie relacji z klientami i zarządzanie ich portfelem. Specjalista do spraw e-commerce może realizować powierzone zadania z pozycji komputera lub – przyjmując na siebie rolę menedżera – zarządzać zespołem pracowników odpowiedzialnych za codzienną obsługę sklepu internetowego.

Jakie cechy ma idealny kandydat do pracy w e-commerce?

Najlepszym kandydatem do pracy w e-commerce jest osoba, która lubi Internet i spędza w nim wiele czasu. Praca w branży wymaga śledzenia trendów oraz podglądania, co robią więksi gracze (aktywny benchamarking). Dobry specjalista powinien znać mechanizmy rządzące social media, lubić kontakt z ludźmi – współpracownikami, klientami i dostawcami. Dobrze, by był samodzielny i umiał planować swoje działania. Czy osoba, która spełnia powyższe kryteria, może liczyć na znalezienie stabilnego zatrudnienia w e-commerce?

Specjalista do spraw e-commerce – zawód przyszłości?

Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie i z roku na rok notuje wzrost obrotów. Skuteczni e-sprzedawcy cieszą się z osiąganych zysków, a pakiet umiejętności oraz know-how, jak robić dobry biznes internetowy, zyskuje na znaczeniu. Można zatem założyć, że specjaliści e-commerce przez najbliższe kilka lat będą mogli liczyć na pojawiające się regularnie oferty pracy na stanowisku do spraw e-handlu.

Udostępnij: