3 najlepsze bankowe aplikacje mobilne według rankingu bankier.pl

3 najlepsze bankowe aplikacje mobilne według rankingu bankier.pl

Podejmując decyzję o wyborze banku, warto wziąć pod uwagę kilka czynników. Istotne są koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz dostępność bankomatów. Jednak klienci, którym zależy na nowoczesnej bankowości, powinni wybierać instytucje finansowe, kierując się również nieco innymi kryteriami. Na pierwszym miejscu warto umieścić dostosowane do indywidualnych potrzeb aplikacje mobilne.

W połowie 2018 roku serwis internetowy bankier.pl opublikował badanie, w którym dokonał porównania oraz oceny bankowych aplikacji mobilnych dostępnych na polskim rynku finansowym. Jakie kryteria zostały wzięte pod uwagę? Serwis oceniał metody logowania i autoryzacji do serwisu, wygodę płacenia aplikacją oraz możliwość wypłaty gotówki za jej pomocą, zarządzanie finansami z poziomu aplikacji oraz dostępne usługi dodatkowe. Badanie wyłoniło najlepsze bankowe aplikacje mobilne, a na podium znalazły się: mBank, ING Bank Śląski oraz Bank Millennium.

Mobilna aplikacja mBanku

Aplikacja mBanku zajęła pierwsze miejsce w teście bankier.pl. Oprogramowanie jest bardzo intuicyjne w obsłudze, a jego instalacja prosta. Wystarczy otworzyć konto lub zdefiniować już istniejący rachunek i połączyć go z aplikacją zainstalowaną na urządzeniu mobilnym. Weryfikacja odbywa się za pomocą kodów przesyłanych tradycyjnym SMS-em oraz w wiadomości głosowej. Logowanie do aplikacji wymaga podania kodu PIN, zeskanowania odcisku palca lub skanowania twarzy – Face ID.

mBank zadbał o to, by program obsługiwał jak najwięcej kanałów płatności i grup urządzeń mobilnych. Można płacić korzystając z Apple Pay (użytkownicy iPhone’a, iPada lub Apple Watcha – zegarka), do dyspozycji jest również Google Pay dla urządzeń mobilnych z zainstalowanym systemem Android. To rozwiązanie umożliwia również płacenie zbliżeniowe za pomocą telefonu – wystarczy przyłożyć smartfon do terminala płatniczego.

Aplikacja mobilna mBanku obsługuje również przelewy na dowolne rachunki, podatkowe i do ZUS. Środki można przesyłać również na numer telefonu. Klientom mBanku umożliwia się także korzystanie z BLIK-a do szybkiego opłacania zakupów online oraz by wygodnie wypłacać gotówkę z bankomatu. Rozwiązaniem, które zdecydowanie pomaga oszczędzić czas podczas przygotowywania płatności, jest skanowanie dokumentów papierowych lub znajdujących się na ekranie komputera. Aplikacja mBanku pozwala również na mobilną autoryzację płatności, która działa automatycznie dla programów zainstalowanych po 22 października.

mBank dba, by jego klienci zarządzali swoimi finansami. Aplikacja zawiera wyszczególnione cele finansowe, na które mają być przeznaczane pieniądze. Można odkładać określoną kwotę co miesiąc lub niewielkie sumy po każdej płatności, przelewie lub wypłacie z bankomatu. Aplikacja stanowi dla banku dobre źródło informacji o klientach, więc jej użytkownicy mają dostęp do indywidualnych ofert kredytowych oraz do mOkazji, czyli licznych zniżek, o których są informowani za pomocą powiadomień. Program pozwala również na zarządzanie limitami na karcie. W aplikacji można tymczasowo za darmo zablokować kartę, która mogła zostać zgubiona lub ukradziona. To świetne rozwiązanie dla rozkojarzonych klientów.

Aplikacja mobilna ING Banku Śląskiego

Klienci ING Banku Śląskiego, którzy lubią korzystać z nowoczesnych rozwiązań, mogą pobrać na swoje urządzenia mobilne aplikację bankową Moje ING. Zalogują się do niej za pomocą kodu PIN lub odcisku palca. Proces jest bezpieczny i wygodny. Warto pamiętać, że stan konta można sprawdzić bez logowania. Aplikacja umożliwia robienie przelewów oraz doładowywanie telefonów. Do dyspozycji użytkowników jest BLIK oraz Google Pay. Moje ING pozwala na dodanie karty VISA lub MasterCard – można płacić telefonem bez logowania do aplikacji, a nawet nie mając połączenia z Internetem. Użytkownicy wykonają również przelewy na telefon oraz prześlą niewielkie sumy: 50, 100 lub 200 złotych z konta oszczędnościowego na konto osobiste – świetna opcja, gdy nagle zabraknie pieniędzy podczas zakupów. Moje ING dopasowuje się do użytkownika – na ekranie głównym można umieścić ulubione skróty oraz funkcje, które pozostają dostępne również bez zalogowania. Panel aplikacji służy również do zamawiania produktów i usług bankowych oraz dokonywania wszelkich zmian w ustawieniach. Aplikacja mobilna ING Banku Śląskiego ma także pełnić funkcję trenera finansowego i pomagać użytkownikom kontrolować wydatki i oszczędzać pieniądze. Wyznaczanie celów oraz planowanie budżetu z pomocnikiem staje się dużo przyjemniejsze!

Bank Millennium aplikacja mobilna

Korzystanie z aplikacji mobilnej Banku Millennium wymaga zainstalowania oprogramowania na urządzeniu mobilnym. Trzeba również ustalić 4-cyfrowy PIN oraz składające się z 8 cyfr hasło do autoryzacji transakcji. Można logować się również za pomocą odcisku palca. Aplikacja umożliwia wygodne dokonywanie przelewów, ustalanie zleceń stałych i doładowywanie telefonu. Jej użytkownicy mogą prowadzić własną historię transakcji, dodając zdjęcia paragonów czy faktur do wybranych płatności. Aplikacja Banku Millennium współpracuje ze Smart Watchem. Jej instalacja pozwala na dostęp do podstawowych funkcji, takich jak: płatności BLIK, sprawdzanie salda rachunków oraz kursu walut. Co więcej, za pomocą zegarka można znaleźć najbliższy bankomat lub placówkę Banku Millennium i ustawić do niej nawigację. Jakie inne możliwości ma to oprogramowanie? Klienci będą korzystać z: wygodnych płatności zbliżeniowych telefonem, gromadzenia kart lojalnościowych, by zyskać więcej miejsca w portfelu, opłacania parkometrów i kupowania biletów komunikacji miejskiej – koniec z szukaniem sprawnego biletomatu w tramwaju lub na przystanku. Użytkownicy aplikacji mogą również liczyć na preferencyjne warunki ubezpieczenia podróżnego dla siebie i swoich bliskich wraz z dostępem do pomocy 24/7 oraz ubezpieczenia komunikacyjnego OC i AC bez konieczności wpisywania danych. Wystarczy zeskanować kod umieszczony na dowodzie rejestracyjnym pojazdu i czekać na pojawienie się oferty.

Obecnie klienci oczekują od instytucji finansowych ofert dostosowanych do indywidualnych potrzeb. Taką możliwość zapewniają bankowe aplikacje mobilne, dzięki którym robienie przelewów, płacenie w sklepach czy kupowanie biletów komunikacji miejskiej staje się szybkie i wygodne. Co więcej, nowoczesne aplikacje mogą pomagać w wyrobieniu nawyku oszczędzania. Dlatego przed wyborem banku warto wziąć pod lupę aplikacje mobilne i wybrać tę instytucję, której produkty swoją funkcjonalnością odpowiadają potrzebom klienta.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: