Za co można płacić SMSem?

Za co można płacić SMSem?
Za co można płacić SMSem?

Współczesne telefony komórkowe – wielozadaniowe smartfony – sprawdzają się w pracy, podczas randki oraz w domu. Można z nich dzwonić, sprawdzać pocztę, korzystać z mediów społecznościowych, zamieszczać zdjęcia czy wysłać SMSy. Mimo rozwoju technologii mobilnych (Internetu), krótkie wiadomości tekstowe wciąż są powszechnie używane. Wykorzystuje się je nawet do płacenia! Jaka jest rola SMSa w życiu Polaka? Czy sklepy internetowe powinny udostępniać swoim klientom mikropłatności SMS?

SMSy w codziennym życiu

Polacy uwielbiają wysyłać SMSy, a jak wynika z 5 edycji badania „Komunikacja SMS w Polsce”, przeprowadzonego przez Platformę SerwerSMS.pl, aż 65% ankietowych codzienne pisze krótkie wiadomości. SMSy są proste w obsłudze, powszechnie dostępne, szybko docierają do adresata i nie wymagają połączenia z Internetem – to najważniejsze atuty wskazane przez ponad 70% badanych. Krótkie wiadomości wysyłane są najczęściej wtedy, gdy do głosu dochodzi nuda lub pojawia się wolna chwila: w podróży, w łóżku czy w pracy. Skoro stukanie w klawiaturę telefonu jest wciąż tak popularne, zainteresowaniem zaczęło cieszyć się również płacenie za transakcje internetowe SMSem.

Za co można płacić SMSem Premium?

Wiadomość płatna to inaczej SMS Premium, a 60,8% ankietowanych w badaniu o komunikacji deklaruje, że regularnie wysyła komunikaty obciążające konto. SMS jest wykorzystywany przy świadczeniu różnego rodzaju usług informacyjno-rozrywkowych, organizacji konkursów, loterii SMS czy udzielaniu dostępu do płatnych treści: dzwonków, grafik i gier. Korzystając z ekstra płatnej wiadomości można zapłacić za prenumeratę, opłacić parking, czy wesprzeć akcję charytatywną, do czego przyznaje się 72,1% respondentów badania. ¼ ankietowanych przeznacza miesięcznie na SMSy Premium do 30 złotych. Polacy lubią również otrzymywać na telefony komórkowe powiadomienia od sklepów z informacjami o rabatach i promocjach. Zadowolonych z tych usług marketingowych jest 69% badanych. Ich największe zainteresowanie wzbudza odzież, obuwie i akcesoria, sprzęt AGD, produkty spożywcze oraz rozrywka i kultura.

Płatność przez SMS – korzyści dla sklepów internetowych

Wprowadzenie możliwości dokonywania opłat za pomocą SMSów (mikropłatności) to wciąż szansa dla sklepów internetowych na zyskanie nowych klientów i zwiększenie przychodów. Sprzedawcy mogą w ten sposób pobierać opłaty za: gry online, pełne wersje artykułów, raportów, wyników badań, dostępu do archiwów czy działów porad. Możliwe jest aktywowanie usług hostingowych z wykorzystaniem mikropłatności SMS. Serwisy płatności on-line mogą oferować sklepom internetowym taką usługę w kilku wariantach:

  • usługi SMS MO (message originaited) – użytkownik wysyła wiadomość Premium na wskazany numer, a jej koszt może wynosić od 1 do 25 złotych netto i ustalany jest z góry. Opłata pomniejsza stan konta, gdy telefon jest na kartę, w przypadku posiadaczy umowy abonamentowej – jest zaś doliczana do comiesięcznego rachunku,
  • usługi SMS MT – usługa ta działa w ramach subskrypcji – zarejestrowanym użytkownikom są dostarczane płatne treści; jest przeznaczona dla partnerów, którzy pobierają opłatę za dostęp do treści (abonament) lub prowadzą płatną subskrypcję,
  • Direct Billing – kupujący płaci za swoje zakupy za pomocą SMSa, a kwota zostaje doliczona do abonamentu telefonicznego; jest to rozwiązanie o wysokim poziomie bezpieczeństwa oraz korzystnych warunkach handlowych.

Korzyści z płatności przez SMS dla klientów

Mikropłatności SMS to również wygodna dla klientów forma zakupu usług lub produktów. W przypadku umowy na abonament z operatorem telefonii opłata jest doliczana do rachunku. To oznacza, że klient musi za nią zapłacić dopiero w kolejnym okresie rozliczeniowym, czyli korzysta zupełnie za darmo z przesuniętej płatności. Płacenie przez SMS jest również doskonałym sposobem na wykorzystanie środków na karcie, jeśli kończy się ich ważność lub na wyzerowanie konta przed przeniesieniem numeru na opłatę abonamentową.

Polacy lubią wysyłać SMSy, to dla nich nie tylko wygodna metoda komunikacji, ale również doskonały sposób na płacenie za niewielkie zakupy czy subskrypcje internetowe. Sklepy działające on-line powinny udostępnić tę metodę dokonywania płatności na swoich stronach internetowych, by móc w ten sposób docierać do większej liczby klientów.

Udostępnij: