Dobre praktyki podczas projektowania sklepu internetowego

Dobre praktyki podczas projektowania sklepu internetowego

Dobry sklep internetowy to taki, w którym łatwo i szybko można dokonać zakupów. Jednocześnie, oprócz prostoty i funkcjonalności, powinien on charakteryzować się estetycznym, miłym dla oka wyglądem. Czym jeszcze? Jeśli jesteś ciekaw, zapraszamy do lektury. Oto najlepsze praktyki, które warto zastosować podczas projektowania sklepu!

Mniej znaczy więcej

Zasada ta dotyczy zarówno designu, jak i funkcjonalności. Projektując sklep internetowy, warto zadbać o to, by jego interfejs był przejrzysty, a poruszanie się po stronie – proste. Czasem może to oznaczać konieczność rezygnacji z dodatkowych, zdawałoby się przydatnych funkcji. Gdy postawisz na prostotę, Twoim klientom zakupy nie będą sprawiać trudności, a tworzącym Twój sklep programistom łatwiej będzie ukończyć prace nas stronie.

Atrakcyjne przedstawienie produktu

Mówi się, że kupujemy oczami – ile w tym prawdy, doskonale wie każdy właściciel internetowego sklepu! Chcąc, aby Twój sklep prezentował się jak najlepiej, już na etapie jego projektowania zastanów się, w jaki sposób przedstawisz produkty. Każda karta produktu powinna zawierać nie tylko zdjęcie (dobrej jakości, estetyczne, wykonane na białym bądź jasnym tle), ale także zachęcający do zakupu opis.

Zastosowanie produktu

Sekcją, na którą warto w swoim e-sklepie znaleźć miejsce, jest ta, w której pokażesz możliwe zastosowanie produktu. Przedstawić je możesz w sposób dowolny, najlepiej odpowiadający danej kategorii: może to być krótki film instruktażowy, fotografie bądź czytelna, zrozumiała instrukcja, np. dotycząca dawkowania. Dzięki temu Twoi klienci będą wiedzieli, w jaki sposób skorzystać z oferowanego produktu, a Ty unikniesz lawiny pytań i konieczności nieustannego rozwiewania wątpliwości.

Łatwe płatności

Tym, na co klienci zwracają dziś dużą uwagę i co wpływa na ich zakupowe decyzje, są dostępne w sklepie opcje płatności online. Zapomnij o tradycyjnym przelewie bankowym – postaw na nowoczesne metody, oferowane m.in. przez CashBill – innowacyjny system płatności. Dzięki niemu Twoi klienci będą mogli zapłacić za zakupione otwarty kartą kredytową, BLIK-iem, przez PayU czy szybkim przelewem bankowym. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ Twoim klientom zależy na błyskawicznym dokonaniu zakupów i realizacji złożonych zamówień. Im szybciej więc sklep otrzyma płatność, tym szybciej klienci odbiorą przesyłkę.

Opcje dostawy

Oprócz różnych opcji płatności, warto zadbać również o różne opcje dostawy. Im szybciej je zaplanujesz, tym łatwiej będzie je wdrożyć na Twojej stronie! Wśród nich znaleźć się powinna wysyłka pocztą, kurierem oraz dostawa do punktu odbioru. Zadbaj o to, aby przy każdej opcji znalazł się szacowany termin doręczenia paczki. Ważne jest, aby udostępnić klientom numer do jej śledzenia – pozwoli on z łatwością sprawdzić status na stronie, a Ty unikniesz wielu pytań o datę dostawy.

Czat z konsultantem

Dokonujący zakupów w sieci konsumenci to osoby, którym zależy na czacie – gdy dokonują zakupów, chcą, aby towar jak najszybciej znalazł się pod ich drzwiami, a gdy zadają pytanie, żądają natychmiastowych odpowiedzi. By ułatwić im kontakt ze sklepem, na etapie jego projektowania możesz uwzględnić czat z konsultantem. Nie zrobiłeś tego od razu? Nie szkodzi! W dowolnym momencie będziesz mógł dodać tę funkcjonalność na Twojej stronie. Ponieważ czat dostępny jest zwykle przez kilkanaście godzin, oznacza konieczność zatrudnienia obsługującej go osoby. Jeśli możesz pozwolić sobie na to na początku prowadzenia biznesu, zdecyduj się na niego w momencie, gdy pytań klientów będzie coraz więcej, a Twój biznes wypłynie na szerokie wody.

FAQ

Obecnie klienci na swoje pytania oczekują natychmiastowych odpowiedzi, dlatego FAQ może wydawać się przeżytkiem. A jednak to właśnie w sekcji z najczęściej zadawanymi pytaniami wiele osób wciąż poszukuje wyjaśnień i informacji. Zadbaj więc o to, aby dział ten znalazł się na Twojej stronie i był czytelny oraz przejrzysty – klienci z pewnością będą z niego korzystać! Warto również umieścić w tu formularz, z którego będą mogły skorzystać osoby, które nie znajdą w FAQ poszukiwanych odpowiedzi.

Przyjemna estetyka

Istotną funkcję w każdym sklepie internetowym pełni jego design. Profesjonaliści zalecają, aby na stronach łączyć dwa, maksymalnie trzy pasujące do siebie kolory. Mogą one korespondować z Twoją branżą i tematyką sklepu. Sprzedajesz produkty ekologiczne? Dobrym wyborem będzie więc barwa zielona. A może zajmujesz się sprzedażą wyrobów czekoladowych? Postaw na apetyczne brązy. A co, jeśli nie jesteś urodzonym estetą? W sieci znajdziesz mnóstwo bezpłatnych narzędzi, które pomogą Ci właściwie dobrać kolorystykę.

Stworzenie estetycznego i funkcjonalnego sklepu internetowego to nie lada wyzwanie. Do jego zaprojektowania warto więc podejść rozsądnie, ponad wszystko stawiając funkcjonalność oraz prostotę. Na dodatkowe opcje, widgety i ozdobniki przyjdzie jeszcze czas! Najpierw zadbaj o jego prawidłowe, szybkie działanie, przejrzystość i elastyczne opcje dostawy oraz płatności. To właśnie one będą miały znaczenie dla Twoich klientów!

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: