Z jakich urządzeń korzystają klienci dokonujący zakupów w Sieci?

Z jakich urządzeń korzystają klienci dokonujący zakupów w Sieci?
Z jakich urządzeń korzystają klienci dokonujący zakupów w Sieci?

Przedstawiciele branży e-commerce muszą na bieżąco dostosowywać się do dynamicznie zmieniających się wymagań klientów. Jeśli chcą zwiększyć sprzedaż, powinny zadbać m.in. o najlepszą optymalizację obsługi swojego sklepu. Aby było to możliwe, muszą mieć świadomość, na jakich ekranach jest ona najczęściej wyświetlana. Sprawdziliśmy z jakich urządzeń korzystają klienci dokonujący zakupów w Sieci!

Z jakich urządzeń korzystają klienci dokonujący zakupów w Sieci?

Jednym z powodów najbardziej przyczyniających się do zwiększania się liczby porzuconych koszyków jest niewygodna w obsłudze witryna sklepu. Przedsiębiorcy z branży e-commerce powinni dokładać wszelkich starań, by wizyta na stronie była jak najprzyjemniejszym doświadczeniem. Nawet drobne niedogodności mogą skutecznie zniechęcić konsumentów. Z tego względu tak ważne jest, by mieć świadomość z jakich urządzeń korzystają klienci dokonujący zakupów w Sieci. Dzięki temu da się odpowiednio przystosować nie tylko układ witryny, ale też można dobrać najlepsze płatności internetowe.

Zgodnie z raportem „E-commerce w Polsce 2020”* przygotowanym przez Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej, najwięcej internautów korzysta podczas shoppingu z laptopa (80% wskazań). Na drugim miejscu znalazł się telefon/smartfon (69%), na trzecim – komputer stacjonarny (50%), na czwartym – tablet (24%), a na piątym – czytnik e-booków (1%). Bardzo ciekawą zależność pokazały także preferencje w określonych grupach wiekowych. Okazało się, że badani w wieku 15-24 lat przede wszystkim kupują w Internecie za pośrednictwem telefonu.

Zakupy w Sieci a płatności online – które metody są najpopularniejsze?

W raporcie Gemius i IGE można znaleźć także cenne informacje na temat tego, który sposób płatności cieszył się największym powodzeniem wśród e-klientów. Aż 70% respondentów wskazało na szybki przelew przez serwis płatności (np. PayU, przelewy24, Dotpay, Tpay). Bardzo popularne były też: wysyłka za pobraniem (47%), przelew tradycyjny (46%), płatność gotówką u kuriera (45%), płatność kartą płatniczą (40%) i płatności mobilne (35%). Przedstawiciele młodszych grup wiekowych (15-24 oraz 25-34) zdecydowanie preferują szybkie przelewy. Przy tym zdecydowanie najchętniej wybieranym serwisem był PayU.

Respondenci opisując najczęściej napotykane problemy podczas e-zakupów z wykorzystaniem urządzenia mobilnego obok niewygodnych formularzy czy za małych liter na stronie wspominali także o kłopotach z dokonaniem płatności (24%). E-klienci stopniowo zwracają się w stronę prostych, szybkich metod. Sprawdzone płatności online pozwalają błyskawicznie uregulować należność na wszystkich sprzętach, w tym też na smartfonach.

Zależy Ci na tym, by Twoi klienci zawsze mogli bez problemu dokończyć transakcję? Dzięki CashBill możesz zaoferować najlepsze płatności internetowe.

Sprawdź system płatności CashBill

*https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/e-commerce-w-polsce-2020.html

Udostępnij: