Płatności powtarzalne BLIK w CashBill

Płatności powtarzalne BLIK w CashBill

Najpopularniejszą metodą płatności, stosowaną do pobierania subskrypcji na różnych stronach, jest karta płatnicza. BLIK z kolei zaproponował rozwiązanie, które może zachwiać dotychczasową hierarchią w tym segmencie płatności. Subskrybenci od teraz mogą wybierać płatności powtarzalne BLIK. Bezpiecznie, szybko i wygodnie. Bez udostępniania danych z karty.

Płatności powtarzalne BLIK. Jak zapłacić?

Przebieg płatności powtarzalnej BLIKIEM w zasadzie nie różni się od tej, z której dotychczas większość z nas korzystała. Na stronie, podczas finalizacji płatności, należy wybrać Płatności powtarzalne BLIK. Następnie wygenerowany kod BLIK należy wprowadzić do formularza i zatwierdzić transakcję w aplikacji bankowej (przedtem oczywiście sprawdzając, czy kwota i odbiorca płatności się zgadzają). Brzmi znajomo, prawda? Z tym że kolejne płatności będą pobierane automatycznie lub będą wymagały potwierdzenia w aplikacji zgodnie z tym co było ustalone podczas pierwszej płatności.

W jakich bankach BLIK udostępnił płatności powtarzalne?

Kiedy przeszło dekadę temu BLIK pojawił się na polskim rynku jako instrument płatniczy, był dostępny jedynie w kilku bankach. A dokładniej w sześciu, których przedstawiciele założyli spółkę Polski Standard Płatności, będącą operatorem systemu BLIK. Dzięki prostocie działania i szeroko zakrojonej kampanii marketingowej, Polacy pokochali płatności BLIK na przestrzeni lat. Dzisiaj klienci każdego banku w Polsce mogą zapłacić korzystając z tej metody płatności. Poszerzenie usługi o płatności powtarzalne to praktycznie kolejny krok w jej rozwoju. Obecnie są dostępne „tylko” w PKO BP, Millennium, Santander, ING Bank Śląski, NEST, Alior, Credit Agricole i Bankach Spółdzielczych SGB. Obecność w pozostałych bankach to właściwie kwestia czasu.

Limity na płatności powtarzalne BLIK i suma wydatków

BLIK stał się tak popularny, ponieważ zaspokaja potrzeby użytkowników dynamicznie rozwijającej się bankowości internetowej. A ta z kolei umożliwia załatwienie każdej sprawy za pomocą aplikacji lub nawet telefonicznie, po połączeniu się z infolinią banku. W ten sposób możemy sprawdzić limity na Płatności powtarzalne BLIK. Podobnie jest z wydatkami – po zalogowaniu się do aplikacji możemy zajrzeć do sekcji Płatności powtarzalnych BLIK i poznać szczegóły każdej transakcji, wykonanej tą metodą. A przy okazji sprawdzić, czy realizowana jest automatycznie czy wymaga każdorazowego potwierdzenia.

Jak zrezygnować z usługi? Gdzie złożyć reklamację?

Zrezygnowanie z usługi jest proste. Wystarczy zalogować się do aplikacji swojego banku i usunąć daną płatność. Samo jej usunięcie nie musi jednak oznaczać całkowitej rezygnacji z Płatności powtarzalnych BLIK. Na wszelki wypadek warto skontaktować się z usługodawcą, który umożliwił skorzystanie z tego rodzaju płatności, czy na pewno nie będzie już pobierał danej kwoty za jakiś czas. Reklamacje należy zgłaszać do swojego banku, ponieważ jest on w posiadaniu wszystkich szczegółowych informacji dotyczących poszczególnej transakcji. Szczególnie, że w dobie dzisiejszych możliwości kontakt z bankiem jest prosty i szybki.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: