SMS marketing – 5 powodów, dla których warto w niego zainwestować

Nawiązywanie relacji z klientem w dzisiejszych czasach jest na wagę złota. Zwiększa konwersję, buduje pozytywny wizerunek marki i sprawia, że odbiorcy są bardziej lojalni wobec firmy. SMS marketing jest narzędziem, które może Ci w tym pomóc. Poznaj 5 powodów, które przekonają Cię, że warto postawić na SMS marketing!

Po pierwsze – SMS marketing to nowe narzędzie komunikacji z klientem

Choć historia SMS-ów rozpoczęła się już w 1992 roku, to wiadomości te w marketingu zaczęły być wykorzystywane znacznie później. Najczęściej SMS marketing kojarzył się z wiadomościami premium, konkursami czy głosowaniami widzów w teleturniejach. Dziś służy on budowaniu relacji z odbiorcą – informowaniu go o działaniach firmy, promocjach czy nowej ofercie. Pozwala zbliżyć się do użytkownika i umożliwia mu lepsze poznanie wartości firmy. W związku z tym, że jest to jeszcze nieprzesycona forma komunikacji – pozostaje atrakcyjna dla odbiorców i nie kojarzy się negatywnie, jak większość reklam.

Po drugie – SMS marketing jest skuteczny

Dziś z telefonów komórkowych korzysta większość społeczeństwa. Dźwięk SMS-a powoduje, że niemal natychmiast sięga się po telefon, aby sprawdzić, co ktoś do nas napisał. Czasem jest to mama, z informacją, że zaprasza na obiad, czasem żona, że uszkodziła samochód, a czasem to firma, która informuje o przecenach na produkty, które właśnie miałeś na oku i rozważałeś, czy je kupić. Dotarcie z komunikatem do odbiorcy poprzez SMS marketing generuje więc bardzo duże prawdopodobieństwo, że wiadomość zostanie odczytana, a co więcej – że odbiorca zdecyduje się pójść krok dalej i np. poznać ofertę firmy albo z niej skorzystać.

Po trzecie – stosunkowo niski koszt działań

Jednostkowe koszty wysłania wiadomości SMS do odbiorców są niewielkie. W ramach działań możesz wzmocnić swój marketing, budować wizerunek marki i przekazać informacje o promocjach i rabatach. Koszt nieporównywalnie niski w zestawieniu na przykład z reklamą telewizyjną, a konwersja znacznie wyższa!

Po czwarte – SMS marketing daje możliwość targetowania

Po co docierać z produktami dla niemowląt do osób bez dzieci czy z ofertą strzyżenia psów w Warszawie do mieszkańców Krakowa? Zamiast inwestować środki w ogólnopolską, niestargetowaną reklamę, możesz przeznaczyć je na skuteczną formę marketingu SMS. Dotrzesz z wiadomościami do grupy fokusowej – zainteresowanej realnie Twoją ofertą.

Po piąte – możesz dowolnie ukierunkowywać działania

SMS marketing jest wszechstronny, dlatego sprawdza się w różnego rodzaju branżach i może posłużyć na wiele sposobów. Sklepy mogą za ich pośrednictwem informować o ofercie, rabatach czy nowościach, usługodawcy o godzinach otwarcia, wydarzeniach czy umówionych wizytach. Przykład – sieć handlowa może powiadomić klientów o akcji promocyjnej z okazji Dnia Dziecka czy Black Friday, kosmetyczka swoje klientki o nowej linii lakierów, które wprowadziła do oferty, a przychodnia stomatologiczna informować o zbliżającej wizycie z prośbą o potwierdzenie obecności. Komunikacja może być jednokierunkowa lub dwukierunkowa.

Pamiętaj, że im więcej kanałów marketingowych uruchomisz, tym większa szansa na dotarcie do grona odbiorców. Wypróbuj narzędzie SMS marketingu na www.cashbill.pl i wysyłaj wartościowe treści do swoich klientów. Zobaczysz, że to niedrogie, a niezwykle skuteczne działanie!

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: