Jakie są najpopularniejsze branże w e-sklepach na rynku polskim i za granicą?

Jakie są najpopularniejsze branże w e-sklepach na rynku polskim i za granicą?
Jakie są najpopularniejsze branże w e-sklepach na rynku polskim i za granicą?

Dobry pomysł na biznes jest podstawą niezbędną do założenia sklepu internetowego. Niektórym przyszłym przedsiębiorcom udaje się wymyślić innowacyjny produkt lub usługę i szybko zdobyć pożądany sektor rynku. Pozostali skupiają się na badaniach marketingowych, śledzeniu trendów i obserwowaniu, jakie branże cieszą się uznaniem szerokiego grona klientów. Oto przykłady biznesów, których popularność rośnie w świecie e-commerce w Polsce oraz za granicą.

Branża modowa – niszowe stroje, dodatki i akcesoria

Strojem można wyrazić własną osobowość czy upodobania. Powtarzające się kolekcje, a także zbliżone oferty sieciówek sprawiają, że klienci szukają oryginalności w Internecie. Niszowe – projektowane w niewielkich seriach i szyte ręcznie z wyselekcjonowanych materiałów – stroje, dodatki oraz akcesoria to branża, która rozwija się coraz szybciej w e-commerce. Sklepy, którym zależy na zdobyciu jeszcze większej popularności, mogą spróbować tworzyć swoje produkty z tworzyw z recyklingu lub odpadów. To dobry sposób, by dotrzeć do rosnącej grupy osób żyjących zgodnie z ideą zero waste.

Akcesoria i przybory toaletowe dla niemowląt zgodne z ideą zero waste

W sieci działa coraz więcej zwolenników niemarnowania zasobów naturalnych planety i ograniczania negatywnego wpływu człowieka na środowisko. Sklepy internetowe mogą skierować do nich ofertę na różnego rodzaju gadżety do użytku domowego wyprodukowane w zrównoważony sposób z lokalnych surowców. Również akcesoria i przybory toaletowe dla niemowląt wykonane z naturalnych materiałów mogą spotkać się z zainteresowaniem klientów, którym znana jest idea zero waste. Równocześnie w e-świecie można zauważyć wzrost świadomości konsumentów i położenie większego nacisku na naturalną pielęgnację.

Naturalne produkty do pielęgnacji

Produkty kosmetyczne – myjące lub pielęgnacyjne o krótkich składach tworzone ze składników pochodzenia naturalnego cieszą się coraz większym uznaniem klientów. Wiele klientek z rynku polskiego docenia koreańską pielęgnację i wprowadza do swojej łazienki znane i rozpowszechnione w Azji składniki i półprodukty: aloes, wyciąg z bambusa czy żeń-szeń. Ich uznaniem cieszy się przede wszystkim wieloetapowe oczyszczanie cery. Dla polskich marek, które samodzielnie tworzą kosmetyki, to doskonała okazja, by opracować rozbudowany plan pielęgnacyjny i zyskać grono zadowolonych klientów. Bardzo dobrym pomysłem na skuteczne powiększenie sprzedaży w sklepie internetowym jest także personalizacja paczek, zamówień czy produktów.

Odzież ze spersonalizowanymi nadrukami

E-konsumenci, zarówno w Polsce, jak i za granicą, oczekują przede wszystkim oryginalności. Śmieszne hasła, modne sentencje lub wzory mają szansę przyciągnąć klientów do sklepu internetowego. Propozycja wykonania dowolnego nadruku na wybranej rzeczy – koszulce, bluzie czy spodenkach to oferta, która na pewno spodoba się klientom. Za granicą powodzeniem cieszą się również niewielkie, powstające z myślą o zwierzętach manufaktury spożywcze, które sprzedają online swoje produkty – słodycze, jak również przysmaki dla psów i kotów.

Przysmaki dla pupili

Za granicą opieka nad pupilem została rozszerzona o różnorodne zabiegi pielęgnacyjne, specjalnie zaprojektowane akcesoria oraz doskonale zbilansowane posiłki. Ręcznie wykonane, wysokiej jakości przysmaki, które można wygodnie zamówić online, cieszą się uznaniem właścicieli oraz psów i kotów. Równie popularne co spersonalizowane produkty są również usługi.

Internetowe serwisy medyczne – edukacja pacjentów

Poza granicami Polski dużą popularnością cieszą się internetowe usługi medyczne, czyli e-sklepy, które sprzedają profesjonalne przyrządy medyczne dostępne wyłącznie w gabinetach lekarskich. Przy ich zakupie można również skorzystać z profesjonalnej porady online. Serwisy kładą ogromny nacisk na edukację pacjentów i poprawę ich wiedzy oraz świadomości własnego zdrowia. Zakupy mają być dodatkiem do usługi dzielenia się rzetelnymi informacjami oraz udzielania wsparcia.

Przyszli przedsiębiorcy, którzy wciąż nie mają pomysłu, jakiego rodzaju biznes chcieliby prowadzić, mogą śledzić, co dzieje się w branży e-commerce za granicą. Większość trendów – jak pokazuje praktyka – dość szybko zyskuje popularność w Polsce.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: