Marketing automation – trend przyszłości?

Marketing automation – trend przyszłości?
Marketing automation – trend przyszłości?

Wraz z rozwojem e-commerce pojawiły się zagadnienia z dziedziny marketingu dostosowane do nowej rzeczywistości. Sklepy chcą dobrze wykorzystać szansę, jaką daje im obecność w sieci. Pomaga im w tym Internet. Sieć pozwala dotrzeć do ogromnego grona potencjalnych odbiorców. Dlatego ważne jest, by sprzedawcy korzystali z innowacyjnych narzędzi do mierzenia efektywności działań. Czym jest marketing automation i jak ma pomóc e-sklepom w zarządzaniu portfelem klientów?

Czy jest marketing automation?

Stronę internetową firmy lub sklepu codziennie odwiedza bardzo wielu potencjalnych klientów. Dla zarządzających sprzedażą użytkownicy Internetu pozostają anonimowi. Dlatego podmioty, które działają w branży e-commerce, potrzebują nowoczesnych rozwiązań. Technologii, która pomoże im czerpać wiedzę na temat klientów. Marketing automation to skuteczne narzędzie, które zbiera informacje o zachowaniu internautów. Sklepy mogą je później wykorzystywać do prowadzenia zautomatyzowanych kampanii marketingowych dopasowanych do konkretnego klienta. Jak działa to rozwiązanie w praktyce?

Jak działa automatyzacja marketingu?

Firmy, które korzystają z nowoczesnych programów, mogą zautomatyzować swoje działania marketingowe oraz w prosty sposób mierzyć efektywność kampanii prowadzonej w różnych kanałach. Używają do tego plików cookies. Działy, które korzystają z marketing automation, lepiej znają potrzeby i oczekiwania klientów. Pracownicy marketingu i sprzedaży nie muszą godzinami śledzić danych i samodzielnie wyciągać wniosków. Automatyzacja sprawia, że pracują z gotowymi wykresami i mogą skoncentrować się na spersonalizowaniu komunikacji z klientem. Co jeszcze może osiągnąć firma, która postawi na automatyzację?

Jakie marketing automation wspiera inne działania?

Marketing automation to narzędzie, które zapewnia skuteczne wsparcie działowi marketingu. W przedsiębiorstwach, w których dane są zbierane automatycznie, zmniejsza się obciążenie pracowników. Specjaliści mogą skupić się na tworzeniu wartościowych treści. Mają przy tym świadomość, że każda informacja, czy wiadomość, która zostanie przygotowana przez firmę, dotrze do faktycznie zainteresowanych odbiorców. E-mail marketing i powiadomienia w aplikacji mobilnej będą lepiej dostosowane do potrzeb i oczekiwań klientów. Marketing automation pozwala również na personalizację treści na stronie www! To oznacza, że każdy potencjalny klient, który wejdzie na stronę, będzie mógł zapoznać się z treścią dostosowaną do swoich oczekiwań. Dział marketingu może efektywniej pracować również z kontami w social mediach – tworzyć reklamy na Facebooku i prowadzić udane kampanie. Jakie inne korzyści mogą osiągnąć firmy, które wdrożą to rozwiązanie?

Korzyści z wdrożenia marketing automation

Firmy, które zaangażują się w automatyzację, mają szansę na usystematyzowanie wszystkich prowadzonych działań. Segmentacja klientów prowadzona na zaawansowanym poziomie, generowanie skutecznych leadów, odzyskanie porzuconych koszyków – to podstawowe zalety korzystania z marketing automation. Co więcej, firma będzie mogła budować lojalność klientów już od chwili zakupu. Korzystanie z marketing automation faktycznie daje firmom potężne narzędzie – wiedzę na temat klienta, który przestaje być anonimowym użytkownikiem sieci. Umiejętne działania w obszarze marketing automation mogą przełożyć się na zwiększenie wartości e-koszyków nawet o 20%!

Marketing automation to technologia, o której skuteczności przekonało się już wiele firm. Zyskuje coraz więcej zwolenników, a ci są pod wrażeniem jego skuteczności i pragną wyprzedzić swoich konkurentów w drodze do sukcesu sprzedażowego.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: