Jak nie pozostawać biernym i zachęcić klientów do e-zakupów?

Jak nie pozostawać biernym i zachęcić klientów do e-zakupów?
Jak nie pozostawać biernym i zachęcić klientów do e-zakupów?

E-sklepy, którym zależy na docieraniu do jak największej liczby odbiorców oraz na powiększaniu portfela klientów, powinny być aktywne. Dobrze zaplanowana strategia marketingowa obejmuje wiele narzędzi oraz działań, z których może korzystać e-sprzedawca. Co robić, by jako zarządzający e-sklepem nie pozostawiać biernym i zachęcać klientów do regularnego kupowania online?

Wykreowanie spójnego wizerunku

E-sklepy, których centrum działania jest Internet, muszą świadomie budować wizerunek marki. Mogą przy tym przedstawiać się jako eksperci, pasjonaci swojej dziedziny lub zespół wyluzowanych osób, które lubią siebie i to, co wspólnie tworzą. Najważniejsze, by kreowany wizerunek pozostał spójny. Co to oznacza w praktyce? Należy używać tego samego języka na stronie www, w artykułach blogowych czy postach w mediach społecznościowych. Treść komunikatów i rodzaj przekazywanych informacji również powinny pozostać zbieżne. Kolejną istotną kwestią jest poznanie swoich klientów, stworzenie buyer persony i personalizacja oferty. Wszystkie materiały marketingowe powinny być zgodne z obraną strategią. Dobrym sposobem na zdobycie nowych klientów jest oddanie produktów w ręce influencerów, którzy zachęcają swoich odbiorców do ich kupowania. Włączenie wpływowych blogerów i youtuberów do kampanii to skuteczna reklama dla e-sklepu.

Dobre zarządzanie procesem zakupu

Trzeba pamiętać, że sklep, który ma stać się popularny, musi reprezentować wysoką jakość. Istotny jest cały proces zakupów i odpowiednie zarządzanie. Maile z informacją o statusie realizacji zamówienia to standard. Od e-sprzedawcy zależy, jak bardzo oryginalne będą te komunikaty i jak bardzo zapadną w pamięć klientom. Ważne jest również udostępnienie nowoczesnych metod płatności, np. z systemu CashBill. E-sprzedawcy mogą przekazywać komunikaty swoim klientom również za pomocą paczek. Towar, który zapakowany w paczki opuszcza magazyn e-sprzedawcy, by trafić do rąk klienta, znajduje się na styku światów online i offline. Za pomocą pudełka, materiału do pakowania czy sposobu umieszczenia towarów w paczce można bardzo wiele wyrazić. Klienci na pewno docenią elegancką kartkę z podziękowaniem lub liścik. To jednak nie koniec działań, jakie może podjąć e-sklep, by nie pozostawać biernym wobec odbiorców oferty.

Obecność w realu

E-sprzedawcy powinni wziąć pod uwagę udział w różnego rodzaju jarmarkach, warsztatach czy wydarzeniach branżowych. Stanowią świetną okazję, by zaprezentować się przed potencjalnymi klientami oraz pokazać, kto siedzi po drugiej stronie monitora. Na takie spotkania można zabrać różne próbki, a nawet pełnowartościowe produkty. Trzeba pamiętać, że na ważne eventy przyjeżdżają firmy i klienci z całej Polski, a często również ze świata. E-sprzedaż nie ma granic, więc więzi zawiązane na targach można podtrzymywać online. Spotkanie konkurentów z zagranicznych rynków to również doskonała okazja do nawiązania kontaktów i rozpoczęcia ciekawej współpracy. Na targi należy przygotować wizytówki i ulotki – po to, by wręczyć klientom blankiety z adresem strony www i fan page’a. Doskonałym pomysłem będzie ogłoszenie podczas wydarzenia konkursu, którego wyniki zostaną opublikowane np. na Facebooku.

Nowocześni e-sprzedawcy nie powinni czekać, aż to klient nawiąże z nimi kontakt, tylko sami podejmować różnorodne działania. Istotne są budowanie spójnego wizerunku i koncentracja na dostarczaniu treści wysokiej jakości. E-sklepy mogą działać online, ale też offline – biorąc udział w różnego rodzaju wydarzeniach branżowych czy targach.

Udostępnij: