Jak się przygotować do urlopu w sklepie internetowym?

Jak się przygotować do urlopu w sklepie internetowym?
Jak się przygotować do urlopu w sklepie internetowym?

Lato zachęca do tworzenia planów urlopowych. Przedsiębiorcy, którzy sami zarządzają e-sklepem, nie muszą prosić szefa o to, by dał im kilka dni wolnego. Osoby prowadzące firmę mogą w dowolnym momencie spakować się i wyjechać na kilka czy kilkanaście dni. Czy tak jest w rzeczywistości? Jak przygotować się do urlopu w sklepie internetowym?

Dlaczego trzeba zaplanować urlop w e-sklepie?

Prowadzenie jednoosobowej działalności gospodarczej oznacza, że cały biznes spoczywa na barkach jednego człowieka. Dlatego urlop, czyli dłuższy wypoczynek, należy starannie zaplanować. Kluczową kwestią jest skuteczne poinformowanie klientów, zabezpieczenie stanów magazynowych i przygotowanie zapasów na czas powrotu. Zintegrowanie stanów magazynowych z e-sklepem przed wyjazdem sprawi, że po powrocie łatwiej będzie obliczyć wolumen sprzedaży i przygotować zamówienia. E-sprzedawcy, którzy wdrożyli na swoich stronach system płatności online, taki jak CashBill, po powrocie z urlopu szybko i wygodnie rozliczą wszystkie wpłaty.

Urlop offline czy online – ważna decyzja e-sprzedawcy

Najważniejsza decyzja, jaką musi podjąć sprzedawca internetowy, dotyczy tego, czy będzie pracował na urlopie. Jeśli decyduje się na zabranie laptopa lub smartfona z połączeniem do Internetu, może odpowiadać na maile i pozostać w kontakcie z klientami. W sytuacji, gdy planuje odpocząć i być przez kilka dni offline, powinien zaznaczyć to w przygotowanej informacji o urlopie. Brak takiego powiadomienia może wpłynąć negatywnie na jego wizerunek. Jeśli klienci przez kilka dni nie otrzymają odpowiedzi na pytania lub nie zostaną poinformowani o terminie dostawy, skorzystają z oferty konkurencyjnych e-sklepów.

Jak przygotować zawiadomienie o urlopie?

Na czas urlopu można wyłączyć możliwość zamawiania produktów. To rozwiązanie, chociaż wygodne dla e-sprzedawcy, ma kilka wad. Przede wszystkim może budzić obawę, czy zawieszenie zamówień nie wiąże się z zamknięciem sklepu internetowego na stałe. Co więcej, klienci, którzy mogliby poczekać kilka dni na produkt, prawdopodobnie zamówią towar w innym sklepie. Dlatego najlepszym rozwiązaniem dla e-sprzedawcy, który pragnie odpocząć, jest ustawienie odpowiedniego komunikatu-informacji o urlopie i wydłużenie czasu dostawy. Wiadomość dla klientów powinna zawierać dokładną datę rozpoczęcia i zakończenia urlopu oraz informację, kiedy sprzedawca odpowie na ich pytania przesłane drogą mailową lub zadane za pośrednictwem mediów społecznościowych. Dobrą praktyką będzie ustawienie na czas urlopu autorespondera poczty e-mail.

Jak wykorzystać urlop, by zyskać nowych klientów?

Dobrze zaplanowany urlop może okazać się szansą na zyskanie nowych klientów oraz zwiększenie liczby zamówień. Jakie działania warto podjąć? W związku z okresowym wydłużeniem terminu dostawy można udzielić klientom specjalnego rabatu i podać śmieszne hasło, które go aktywuje. Przed planowanym urlopem e-sprzedawca może ogłosić konkurs w social mediach, w którym nagrodą będzie określony produkt, rabat lub darmowa dostawa. Świetnym pomysłem jest także umieszczenie kodu rabatowego w newsletterze dla stałych klientów. Przygotowanie takiego podziękowania za to, że są gotowi poczekać na powrót e-sprzedawcy z wakacji, stanowi bardzo miły gest.

Każdy potrzebuje kilku dni wypoczynku, by umożliwić organizmowi regenerację. Właściciele jednoosobowych sklepów internetowych powinni starannie zaplanować swój urlop i skutecznie poinformować o nim klientów. Przyznanie dodatkowych rabatów czy ogłoszenie promocji na czas urlopu to dobry sposób na zyskanie nowych klientów i zwiększenie wolumenu sprzedaży.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: