Jak wykorzystać niedziele wolne od handlu do zwiększenia e-sprzedaży?

Jak wykorzystać niedziele wolne od handlu do zwiększenia e-sprzedaży?

W polskim prawie konsekwentnie wprowadzane są zmiany dotyczące dni handlowych. Od początku 2019 roku w sklepach stacjonarnych można kupować jedynie w ostatnią niedzielę miesiąca. Spragnieni zakupów klienci znaleźli jednak skuteczne rozwiązanie – potrzeby realizują online. Jak sprzedawcy z branży e-commerce mogą wykorzystać niedziele wolne od handlu, by zwiększyć sprzedaż w swoich sklepach?

Magia niedzielnych promocji

Klienci kochają promocje. Dowodem na to jest tempo, w jakim w sezonie wyprzedażowym znikają artykuły ze sklepów internetowych. 2+1, 2 w cenie 1, obniżki do 50%, darmowa dostawa – sklepy stosują różne strategie promocyjne, by zachęcić klientów do zakupów. Zamknięcie tradycyjnych marketów w niedziele sprawia, że potencjalni kupujący mają więcej wolnego czasu i mniej możliwości, by spędzić go kreatywnie. Dlatego niedzielny poranek to doskonały czas na wysłanie newslettera z kodem promocyjnym lub dodatkowym rabatem ważnym do północy. O nadchodzącej obniżce dobrze wcześniej poinformować klientów obserwujących firmę na Instagramie czy Facebooku. Niedzielę można również ogłosić dniem darmowej dostawy lub przez 24 godziny podwoić ilość punktów lojalnościowych zdobywanych podczas zakupów.

Ciekawe programy lojalnościowe i bazowanie na nudzie

Niektóre sklepy wciąż prowadzą programy lojalnościowe. To bardzo miła gratyfikacja dla klientów, którzy regularnie robią zakupy u konkretnego e-sprzedawcy. E-sprzedawcy mogą spróbować zaktywizować swoich klientów – zachęcić ich do wyrażenia opinii, wzięcia udziału w głosowaniu lub konkursie. Zgodnie z najnowszymi trendami dla branży e-commerce bardzo duże znaczenie mają personalizacja oferty i sprawna komunikacja ze sklepem internetowym. Przeprowadzanie ankiet i nagradzanie zaangażowanych kupujących to dobry sposób na zbudowanie relacji. Opcja podwojenia punktów z okazji niedzieli również może skłonić klientów do zalogowania się na stronę w wolne popołudnie. Oczywiście, jeśli zainteresowanie ma przełożyć się na sprzedaż, strona internetowa powinna być dopracowana w każdym aspekcie.

Wybór formy i metody płatności

Klienci doceniają estetyczne strony z ładnymi zdjęciami. Zwracają również uwagę na opisy produktów, które powinny być staranie przygotowane. Co więcej, sklep internetowy, który chce utrzymać się w rynkowej czołówce, powinien wdrożyć profesjonalny system do obsługi płatności. Płacenie za pomocą szybkiego przelewu, PayPal czy BLIKA to w tej chwili standard u większości dużych dostawców. Średnie i małe podmioty mogą skorzystać na przykład z systemu CashBill, który łączy nowoczesne kanały płatności z niską prowizją i wsparciem technicznym dla użytkowników. Co gwarantuje system do obsługi płatności online? Szybką informację o przelewie, nawet jeśli został on wykonany w niedzielę.

Wolne od tradycyjnego handlu niedziele to doskonała okazja dla e-sprzedawców. Mogą oni zintensyfikować działania marketingowe, wykorzystując fakt, że potencjalni klienci mają więcej wolnego czasu i mniej możliwości na zrobienie zakupów.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: