Co najchętniej kupują Polacy w sklepach online?

Co najchętniej kupują Polacy w sklepach online?

Według badań obywatele Polski coraz bardziej przekonują się do wirtualnego shoppingu. W 2019 roku odnotowano wyraźny wzrost liczby transakcji, analogicznie do poprzednich lat. Pandemia koronawirusa z pewnością jeszcze przyspieszyła tę tendencję. Sprawdziliśmy co najchętniej kupują Polacy w sklepach online oraz jakie płatności internetowe wybierają!

Co najchętniej kupują Polacy w Sieci?

Według raportu „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” zwyczaje zakupowe naszych rodaków są podobne, jak w poprzednich latach. Zdecydowanie największą popularnością cieszą się odzież, obuwie oraz dodatki i akcesoria. Sporo transakcji jest związanych także m.in. z kosmetykami, produktami spożywczymi czy sprzętem elektronicznym.

W większości kategorii można zauważyć wyraźne rozbieżności ze względu na płeć. Kobiety zdecydowanie częściej nabywają m.in. odzież, obuwie, książki czy kosmetyki. Panowie z kolei inwestują raczej w AGD/RTV, sprzęt komputerowy, telefony i samochody.

Nie dziwi zależność jasno wskazująca na to, że internetowymi klientami są głównie użytkownicy w wielu 25-34. Dla starszych pokoleń taka forma zakupów nadal nie wydaje się atrakcyjna. Duży odsetek też po prostu nie wie, jak obsługiwać płatności online.

Jakie płatności online są najpopularniejsze wśród Polaków?

Według badań Izby Gospodarki Elektronicznej, ulubione płatności internetowe Polaków to tzw. szybkie przelewy (np. Przelewy24, PayU, Dotpay, tpay, eCard), czyli system Pay-By-Link. Tę metodę wybrało aż 35% ankietowanych. Na drugim miejscu znalazł się przelew tradycyjny na podany numer konta – opcję tę wskazało 24%. Płatność kartą zdeklarowało 21%, a korzystanie z BLIKa – 19%.

Natychmiastowe, bezgotówkowe transakcje cieszą się coraz większą popularnością, ponieważ są wygodniejsze, szybsze i bezpieczniejsze. E-klientom przede wszystkim zależy na tym, by cały proces był prosty. Aż 84% badanych przyznało, że podczas zakupów natrafiło na jakieś problemy. Młodsi użytkownicy skarżą się na długie formularze lub strony nieprzystosowanie do urządzeń mobilnych. Dla starszych największym kłopotem są z kolei małe litery i skomplikowane formy zapłaty. Trudności potrafią skutecznie zniechęcić, przez co niektórzy rezygnują z zakupu.

Branża e-commerce musi przede wszystkim stawiać na UX, tak by shopping w Internecie był jak najprzyjemniejszym doświadczeniem. Dobrze dobrane systemy płatności online wymagają jedynie kilku kliknięć. W CashBill proponujemy najczęściej wybierane szybkie i tradycyjne przelewy oraz płatności kartą.

Sprawdź system płatności CashBill

Udostępnij: