Płatności odroczone w sklepach internetowych

Płatności odroczone w sklepach internetowych
Płatności odroczone w sklepach internetowych

Zakupy w sklepach internetowych stały się tak powszechne, że sektor e-commerce musi stosować nowe rozwiązania, które przyciągną uwagę konsumentów. Obecnie coraz popularniejszym rozwiązaniem stają się płatności odroczone, dzięki którym klient nie musi od razu uiszczać należności za produkt lub usługę. Jak to działa? Czy warto wprowadzić to rozwiązanie do swojego sklepu internetowego?

Kup teraz, zapłać później

Płatności odroczone to stosunkowo nowa usługa, która pozwala klientom płacić za towary i usługi po dokonaniu zamówienia i otrzymaniu produktu. Na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów, które oferują tego typu rozwiązanie i umożliwiają płacenie nawet 30 dni po przeprowadzeniu transakcji. Sklepy internetowe chętnie korzystają z płatności odroczonych, ponieważ otrzymują środki od razu po zamówieniu – nie muszą czekać, aż konsument opłaci transakcję. Nie są też uzależnione od księgowań bankowych. Klient po skorzystaniu z płatności odroczonej musi w ciągu kilku tygodni zwrócić pieniądze firmie finansującej zakup. Może to zatem zrobić wtedy, kiedy będzie już dysponował środkami – np. otrzyma wypłatę. W Polsce płatności odroczone oferuje między innymi PayPo, Twisto, Dotpay czy PayU. Usługi tego typu przyciągają klientów i pozwalają im dokonać transakcji nawet wtedy, gdy ci chwilowo nie mają gotówki. Płatności odroczone oferuje obecnie wiele sklepów internetowych – podmioty oferujące książki, muzykę, filmy, odzież, urządzenia elektroniczne oraz kosmetyki.

Płatności odroczone – przegląd najpopularniejszych serwisów

PayPo – jest to usługa, która powstała we współpracy z Alior Bankiem. Klient na dokonanie płatności ma 3 tygodnie (21 dni), nie ponosi też żadnych dodatkowych opłat za możliwość skorzystania z płatności odroczonej. Ostatecznie konsument płaci zatem tyle, ile rzeczywiście kosztował dany produkt lub usługa. Jeśli po upłynięciu 30 dni nie jest w stanie uiścić należności, może rozłożyć ją na cztery raty. Jeśli natomiast sklep nie dostarczy klientowi zakupów, transakcja PayPo zostanie anulowana, a serwis nie pobierze żadnych środków. Przy pierwszej transakcji z wykorzystaniem PayPo, klient może dokonać zakupów na kwotę od 100 do 700 zł, jednak limit ten zostaje zazwyczaj podwyższony przy kolejnych zamówieniach. Z usługi można skorzystać m.in. w sklepach Answear, Gino Rossi, Tania Książka oraz Neonail.

Twisto – firma pochodząca z Czech, współpracująca z ING Bankiem Śląskim. Po dokonaniu transakcji w sklepie internetowym klient ma 21 dni (bez rejestracji) lub nawet 45 dni (po rejestracji) na opłacenie zamówienia. Druga opcja jest dostępna dla zalogowanych klientów – mają oni do dyspozycji bezpłatny limit środków na wydatki. Można z nich korzystać przez cały miesiąc, a po jego zakończeniu opłacić należność w ciągu 15 dni. Usługa nie jest obciążona dodatkowymi kosztami. Z Twisto współpracuje wiele sklepów internetowych – m.in. Diverse, 5.10.15, Born2be, Endo czy Ezebra.pl.

DotPay – transakcje są finansowane przez firmę AIQLABS. Klienci korzystający z płatności odroczonych DotPay mają aż 30 dni na opłacenie zamówienia. Po upływie tego terminu istnieje też możliwość rozłożenia należności na raty – 3, 6 lub 12 miesięcy. Wartość zamówienia to od 100 do 2000 zł. Limit transakcji może być jednak podniesiony do nawet 5000 zł.

PayU – podmiot współpracujący z firmą Kreditech, która finansuje zamówienia klientów. Na opłacenie transakcji mają oni maksymalnie 30 dni od dokonania zakupu. Limit wynosi od 100 do 2000 zł, a spłata może być rozłożona na 3 lub 6 rat. Usługa „Płacę później” PayU jest dostępna w wielu sklepach internetowych – m.in. W. Kruk, Vistula oraz Top Secret.

Korzyści dla klientów

Klienci sklepów internetowych chętnie korzystają z płatności odroczonych – to wygodny i prosty sposób na opłacanie zamówień w sytuacji, gdy konsument nie posiada lub nie może przeznaczyć na nie własnych środków. Płatności odroczone zwiększają bezpieczeństwo zakupów – jeśli sklep internetowy nie wywiąże się z umowy, np. nie wyśle zamówienia, transakcja zostaje anulowana. Płatności odroczone mogą być wygodną alternatywą dla kart kredytowych lub pożyczek gotówkowych. Formalności są maksymalnie uproszczone – zazwyczaj wystarczy podać jedynie podstawowe dane osobowe (imię, nazwisko i PESEL), żeby przejść weryfikację i otrzymać pozytywną decyzję. Większość firm oferujących tego typu rozwiązania sprawdza wiarygodność finansową klientów na podstawie danych z BIK (Biuro Informacji Kredytowej). Przy terminowym opłaceniu zamówienia usługa nie jest obciążona żadnymi kosztami.

Dlaczego warto wprowadzić płatności odroczone?

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz przyciągnąć potencjalnych klientów? Płatności odroczone funkcjonują na rynku e-commerce od niedawna, ale już zdążyły zyskać spore grono zwolenników. Zalety tego rozwiązania dostrzegają jednak nie tylko klienci, ale również sprzedawcy. Płatności odroczone pozwalają bowiem na zwiększenie wartości zamówienia – klient nie musi przejmować się chwilowym brakiem środków na koncie i może zamówić wszystkie produkty, których potrzebuje. Usługi tego mogą przyczynić się też do zmniejszenia ilości porzuconych koszyków.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: