Dostępność sklepów internetowych w technologii SaaS na rynku polskim

Dostępność sklepów internetowych w technologii SaaS na rynku polskim
Dostępność sklepów internetowych w technologii SaaS na rynku polskim

Polski rynek e-commerce rozwija się dynamicznie w tempie około 18% rocznie. Według prognoz Grupy Integer.pl na koniec 2018 roku osiągnie wartość 47 miliardów złotych1. Wzrost zainteresowania e-zakupami tworzy doskonałe warunki do założenia sklepu internetowego. Jakie są najpopularniejsze, działające w SaaS sklepy internetowe na rynku polskim?

Czym są sklepy działające w technologii SaaS?

Skrót SaaS to w tłumaczeniu „oprogramowanie jako usługa” (ang. Software as a Service). Platformy działające w tej technologii są płatne, a klient nie otrzymuje dostępu do ich kodu źródłowego. Zmian w oprogramowaniu mogą dokonywać jedynie programiści. Sklepy działające w technologii SaaS obecnie mocno rozwijają się i dostosowują do potrzeb polskiego rynku.

Sklepy w technologii SaaS na rynku polskim

Shoper

Shoper zajmuje miejsce w czołówce polskich platform sprzedażowych. Jego największą zaletą jest możliwość integracji z popularnymi w Polsce serwisami aukcyjnymi, programami księgowymi oraz firmami kurierskimi. Shoper jest dostępny w technologii SaaS, ale można wykupić licencję i zainstalować oprogramowanie na własnym serwerze. Oprogramowanie jest dobrze przygotowane do pozycjonowania. Za Shopera można płacić miesięczny abonament, dostępne są trzy pakiety. Platforma wymaga bardzo dobrze działającego serwera oraz optymalnej ilości produktów.

Click Shop

Click Shop to platforma sprzedażowa dostępna wyłącznie w hostingu home.pl. To rozwiązanie oparte na oprogramowaniu Shoper. Click Shop jest dobrze przygotowany do pozycjonowania, a intuicyjny panel administracyjny i łatwość dodawania produktów sprawiają, że ten e-sklep cieszy się popularnością wśród klientów home.pl.

IAI-Shop

IAI-Shop jest dostępny wyłącznie w technologii SaaS. Platforma znajduje się na serwerze jej twórców, a miesięczny abonament waha się w zależności od wybranego pakietu. Każdy klient, który rozpoczyna współpracę z IAI-Shop, musi uiścić opłatę aktywacyjną oraz wdrożeniową. E-sklep można zintegrować z popularnymi platformami aukcyjnymi – Allegro czy eBay, systemami płatności oraz programami księgowo-magazynowymi. IAI-Shop można dostosowywać do wymagań SEO. Takie usługi są świadczone przez programistów platformy odpłatnie.

RedCart

RedCart to platforma sprzedażowa dostępna wyłącznie jako usługa z bardzo przystępnym cennikiem. Klienci mogą wybrać jeden z trzech pakietów, a różnią się one: liczbą administratorów, liczbą produktów, które można dodać do sklepu, pakietami korzyści oraz opłatami za certyfikat SSL. Panel RedCart zawiera dużo ciekawych opcji oraz umożliwia integrację z porównywarkami cen, systemami płatności, platformami aukcyjnymi, hurtowniami i dostawcami. RedCart działa w kilku językach, a z jednego panelu można zarządzać różnymi e-sklepami. Klienci samodzielnie wprowadzają optymalizację w pozycjonowanych sklepach, jednak w niektórych sytuacjach niezbędna może okazać się pomoc programistów.

SoteShop

SoteShop działa w technologii SaaS, ale podobnie jak w przypadku Shopera można wykupić licencję i zainstalować oprogramowanie na serwerze. Podstawowa funkcjonalność platformy powinna być satysfakcjonująca dla klientów, ale jej twórcy udostępniają również płatne dodatki, które pomagają w rozbudowaniu SoteShop. W ten sposób można zintegrować platformę m.in. z Domodi lub oprogramowaniem firm kurierskich. Jest również możliwe pozycjonowanie e-sklepu zgodnie z wymaganiami SEO.

Na polskim rynku w technologii SaaS działa kilka świetnych sklepów internetowych. Ich klienci zyskują dostęp do aktualizacji, wsparcia programistów i opiekę techniczną. Mimo ogromnej popularności platform open source warto rozważyć uruchomienie e-sklepu działającego w technologii SaaS. Każdy ze sklepów ma od razu zaimplementowane płatności online.

Udostępnij: