Działania, które podniosą współczynnik konwersji

Działania, które podniosą współczynnik konwersji
Działania, które podniosą współczynnik konwersji

Jednym z najważniejszych parametrów pozwalających zmierzyć skuteczność funkcjonowania sklepu internetowego jest współczynnik konwersji. Właściciele e-sklepów dokładają wszelkich starań, aby był on jak najwyższy. Żeby go podnieść, próbują rozmaitych metod. W niektórych przypadkach konieczne są istotne zmiany w sposobie prowadzenia sklepu, w innych wystarczy jedynie kilka prostych działań. Jeśli nad poprawą współczynnika konwersji główkujesz i Ty, dobrze trafiłeś – poznaj najlepsze, sprawdzone metody!

Popraw funkcjonowanie strony

Czy wiesz, że zbyt długi czas wczytywania się strony może skutecznie zniechęcać do zakupów? Co więcej, ma on również wpływ na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania Google! Podobnie, jak skomplikowana nawigacja i inne problemy z poruszaniem się po stronie sklepu. Jeśli nie chcesz, aby klienci opuszczali witrynę przed sprawdzeniem oferty, koniecznie zadbaj o prawidłowe funkcjonowanie sklepu! Upewnij się również, że strona działa poprawnie na różnych przeglądarkach i systemach operacyjnych. Koniecznie sprawdź, czy serwis wyświetla się dobrze na urządzeniach mobilnych! Odkrycie źródła problemu może być początkiem pozytywnych i koniecznych zmian.

Zapewnij różne metody płatności

Choć nowoczesnych metod płatności nie brakuje, wciąż znaleźć można sklepy internetowe, w których jedyną możliwą formą zapłaty jest tradycyjny przelew bankowy. Jeśli Twój serwis jest jednym z nich, czym prędzej wprowadź konieczne zmiany! Możliwość zapłaty BLIK-iem, PayU, kartą kredytową czy szybkim przelewem to dziś standard! Skorzystaj z nowoczesnego systemu płatności CashBill, by udostępnić swoim klientom najpopularniejsze metody opłacenia zamówienia. Wśród nich może również znaleźć się tzw. płatność odroczona, w której klient płaci do 30 dni po dokonaniu zakupu. Większy wybór dostępnych metod płatności z pewnością pozytywnie wpłynie na współczynnik konwersji Twojego sklepu.

Pokaż, że jesteś godny zaufania

Klienci, którzy odwiedzają Twój sklep po raz pierwszy, nie wiedzą, czy jesteś godny zaufania. Musisz ich o tym przekonać – najlepiej to zrobić, pokazując prawdziwe opinie. W jaki sposób? W tym celu możesz wykorzystać różnego rodzaju narzędzia i serwisy. Istnieje również możliwość instalacji na stronie specjalnego widgetu, który pozwoli klientom dzielić się opiniami na temat zakupionych produktów oraz samej witryny. Opinie powinny być prawdziwe, zgodne z rzeczywistością. Pozytywne rekomendacje to najlepsza reklama, dlatego – decydując się na wdrożenie ich na stronie swojego sklepu – powinieneś zadbać o to, by Twoi klienci mieli powody do pochwał.

Stwórz program lojalnościowy

Wiele marek i firm decyduje się na stworzenie programu lojalnościowego dla swoich klientów. To fantastyczny sposób na poprawę wskaźnika konwersji! Dokonujący zakupów w Twoim sklepie klienci, mogą zbierać punkty za zrealizowane transakcje, otrzymywać specjalne rabaty czy limitowane okazje. Możesz również nagradzać ich drobnymi upominkami, kodami rabatowymi czy darmową dostawą. W ten sposób nie tylko zwiększysz konwersję, ale też zbudujesz pozytywne, oparte na zaufaniu relacje z klientami.

Wykorzystuj okazje

Każda okazja jest dobra, aby skłonić klienta do zakupów! Wykorzystuj zatem okres świąteczny, urodziny sklepu, urodziny klienta, Blue Monady i inne specjalne oferty, aby zachęcić klientów do odwiedzenia Twojego sklepu. W każdym z tych dni możesz zaproponować klientom specjalny rabat, darmową wysyłkę bądź bonus w postaci dodatkowego gadżetu. Klienci uwielbiają takie okazje i z pewnością nie pozostaną na nie obojętni! Akcjami promocyjnymi koniecznie chwal się w sieci – informuj o nich w mediach społecznościowych, na stronie sklepu i w newsletterze.

Pozycjonuj

Nieważne, jak doskonałej jakości produkty oferujesz i jak duże przyznajesz rabaty – jeśli nie pozycjonujesz swojego sklepu, prawdopodobnie niewiele osób się o nich dowie! Koniecznie więc zadbaj o to, aby Twoja witryna była widoczna w wynikach wyszukiwarek. Jak to zrobić? Powierzając jej pozycjonowanie agencji marketingowej lub samodzielnie, jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem. Warto jednak od początku powierzyć to zadanie profesjonalistom – wówczas pozycjonowanie sklepu przyniesie najlepszy efekt.

Promuj się

Niektórzy twierdzą, że dobry produkt obroni się sam. Niestety, to nieprawda – w dobie nasycenia świata e-commerce, konieczne jest podjęcie działań, które wyróżnią Twój sklep na tle konkurencji i pomogą Ci zdobyć nowych klientów. By te cele osiągnąć, postaw na płatną promocję – reklamę Google Ads, Facebook Ads itd. Płatne, zrealizowane przez specjalistę kampanie reklamowe zwiększą ruch na Twojej stronie i przyczynią się wzrostu współczynnika konwersji Twoje sklepu.

Sposobów na poprawę współczynnika konwersji e-sklepu jest wiele i tylko do Ciebie zależy, które z nich zdecydujesz się wykorzystać. Niezależnie od tego, jaką metodę wybierzesz, nie zapomnij o analizie jej skuteczności. Dopiero na tej podstawie będziesz w stanie określić, czy obrałeś właściwy kierunek i czy podjęte działania okazały się porażką czy wręcz przeciwnie – strzałem w dziesiątkę.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: