Pakowanie zamówień w sklepie internetowym – wszystko, co musisz wiedzieć

Pakowanie zamówień w sklepie internetowym – wszystko, co musisz wiedzieć
Pakowanie zamówień w sklepie internetowym – wszystko, co musisz wiedzieć

Zadowolenie klienta to podstawa sukcesu sklepu internetowego. Na satysfakcję z zakupów wpływa jednak nie tylko produkt i jakość obsługi, ale także opakowanie. Sprzedawcy często popełniają błąd i lekceważą ten aspekt handlu. Tymczasem dla klienta sposób zapakowania może być zachęta do kolejnych zakupów. Co zatem zrobić aby przesyłka sprawiała radość, a proces pakowania przebiegał sprawnie?

Czy opakowanie jest ważne?

Panująca konkurencja na rynku e-commerce wymusza większą dbałość o jakość świadczonych usług. Klienci chcą otrzymać zakupiony produkt w idealnym stanie, bez jakichkolwiek uszkodzeń. Coraz częściej sprzedawcy starają się, aby ich produkt wyróżniał się nie tylko jakością, ale także opakowaniem. To właśnie ono ma być dodatkowym czynnikiem zachęcającym do ponownych zakupów. Ma sprawiać klientowi przyjemność. Aby tak było, przesyłki powinny być pakowane z precyzją i zapewnieniem bezpieczeństwa. Nawet najpiękniejszy i najwyższej jakości element garderoby, który klient otrzyma wymięty, nie sprawi mu satysfakcji z zakupów. Pogniecione, niechlujnie zapakowane paczki, stłuczone produkty ze szkła itp. to nie tylko powód do reklamacji – to również rezygnacja z kolejnych zakupów w danym sklepie. Klient oczekuje, że otrzymana przesyłka sprawi mu radość, dlatego oprócz bezpieczeństwa, bez względu na gabaryty należy zapewnić jej estetyczne opakowanie. Ważne są detale, np. rodzaj i ilość taśmy zabezpieczającej. Jej nadmiar nie prezentuje się dobrze, a do tego utrudnia otwarcie pudełka. Elegancki kartonik z logo sklepu i gratisy będą natomiast wywoływać pozytywne emocje i sprawiać, że klient z przyjemnością złoży w danym sklepie kolejne zamówienie.

Sklep internetowy z własnym magazynem

Przedsiębiorcy prowadzący niewielki sklep internetowy zazwyczaj posiadają własną przestrzeń magazynową i same zajmują się pakowaniem produktów. Sposób zapakowania przesyłki zależy wtedy wyłącznie od sprzedawcy. Wielu sprzedawców zamawia eleganckie ozdobne opakowania pasujące stylistycznie do ich marki. Do zamówienia często dołączane są dodatkowe gadżety, materiały drukowane czy wstążeczki, które sprawiają, że proces rozpakowywania zakupów staje się prawdziwą przyjemnością. Czas realizacji zamówienia jest krótki, ponieważ towar dostępny jest w każdym momencie i ma potrzeby czekania na jego dostawę. Ten sposób wiąże się jednak z dodatkowym zajęciem, pochłaniającym czas. Wymaga również posiadania magazynu lub wygospodarowania go we własnym mieszkaniu. Samodzielne poszukiwanie właściwych opakowań i ich zakup, również wymagają czasu, którego sprzedawca często nie ma zbyt wiele. Duży sklep internetowy z własnym magazynem wymaga zatrudnienia pracowników zajmujących się kompletowaniem i pakowaniem zamówień. Oznacza to mnóstwo formalności wynikających z zatrudnienia oraz obsługi i wynajmu magazynu. Rodzi też ryzyko braku towaru w sezonach zwiększonego zapotrzebowania i nienadążania z obsługą zamówień.

Dropshipping

To obecnie najczęściej spotykany model logistyczny w polskich sklepach internetowych. Towar wystawiany jest w sklepie, a po wpłynięciu zamówienia, wysyłany jest do klienta bezpośrednio od dostawcy. Sprzedawca nie musi sam magazynować towaru ani go pakować. Dzięki temu ma znacznie mniej pracy i skraca czas wysyłki. Jest to wygodne dla sprzedawcy i nie wymaga dużego zaangażowania. Wadą tego rozwiązania jest brak wpływu na obsługę klienta. Sprzedawca nie zawsze ma możliwość indywidualizacji zamówień. Dołożenie darmowego gadżetu, ulotki reklamowej i zapakowanie w kartonik z logo firmy, nie zawsze jest możliwe. Coraz więcej dostawców zgadza się jednak na dostarczenie własnych opakowań i dodatków. Każdorazowo, powinno to zostać uzgodnione i zapisane w umowie.

Magazyn u specjalistycznego operatora logistycznego

Współpraca z outsourcerem to dla wielu sklepów najlepsze rozwiązanie. Towar znajduje się w magazynie specjalistycznego operatora logistycznego, który zajmuje się całym procesem obsługi wysyłki. Korzystanie z takich usług pozwala uzyskać korzystne stawki za opakowania i wysyłkę towaru. Koszt zewnętrznego operatora uzależniony jest od ilości składowanego materiału i ilości operacji. To doskonałe rozwiązanie dla rosnących sklepów poszerzających ofertę. E-commerce połączony jest bezpośrednio z systemem logistyki i może ona działać natychmiast po wpłynięciu zamówienia. Sprzedawca nie tylko nie musi martwić się o magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, ale często również o reklamacje. Zakupiony towar zostaje skompletowany i zapakowany przez specjalistów z dbałością o każdy szczegół. Sklep zyskuje pewność, że nawet najdelikatniejszy produkt zostanie odpowiednio zabezpieczony i dostarczony do klienta w idealnym stanie. Usługa obejmuje insertowanie, czyli dokładanie próbek, gadżetów, ulotek, bonów rabatowych itp. Do wyboru są różnego rodzaju opakowania i materiały do pakowania. Sklep może zamówić opakowania ozdobne, okazjonalne czy z logo firmy. Logistyka dla sklepów internetowych to duże udogodnienie, a równocześnie pozwala na zindywidualizowanie pakowania.

Produkt zapakowany w sposób bezpieczny i estetyczny to gwarancja zadowolenia klienta i sposób na zbudowanie pozytywnego wizerunku sprzedawcy. Sklep nie musi jednak zajmować się pakowaniem i logistyką wysyłek samodzielnie. Oddanie tego procesu w ręce specjalistów gwarantuje dostarczenie klientom spersonalizowanych, bezpiecznych przesyłek.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: