Płatności ratalne sposobem na zwiększenie sprzedaży w e-sklepie

Płatności ratalne sposobem na zwiększenie sprzedaży w e-sklepie
Płatności ratalne sposobem na zwiększenie sprzedaży w e-sklepie

Polacy uwielbiają zakupy, a jeśli brakuje im środków na sfinansowanie swoich potrzeb i zachcianek, doskonale wiedzą, co robić. W Polsce jest ponad 15 milionów osób z czynnym kredytem lub pożyczką. Wśród nich znajdują się seniorzy i osoby, które niedawno odebrały dowód osobisty. Pożyczkobiorcy chętnie korzystają z ofert SKOK-ów oraz prywatnych firm. E-sprzedawcy mogą zatem spróbować wykorzystać miłość Polaków do kupowania, by zwiększyć obroty swoich sklepów.

Porzucane koszyki – problem dla e-commerce

Problemem, z którym najczęściej mierzą się przedsiębiorstwa działające w branży e-commerce, są porzucane koszyki. Potencjalni klienci wchodzą na stronę sklepu, spędzają dość dużo czasu na przeglądaniu produktów, poznawaniu oferty i dodawaniu kolejnych artykułów do koszyka. Następnie klikają w podsumowanie transakcji i gdy poznają wartość zamówienia, zamykają stronę internetową. Jedną z przyczyn porzucania koszyków może być brak wystarczającej ilości środków pieniężnych na koncie, niezbędnych do sfinalizowania transakcji, oraz nieznajomość alternatywnych metod finansowania zakupów. Znalezienie skutecznego rozwiązania problemu stanowi dla e-sprzedawców trudny orzech do zgryzienia.

System do obsługi płatności online i sprzedaży ratalnej

Sklepy internetowe, które próbują poradzić sobie z porzucanymi koszykami, powinny zastanowić się nad wdrożeniem na swojej stronie płatności ratalnych. Ci sprzedawcy, którzy korzystają z systemu płatności online, będą mieli ułatwione zadanie. Wystarczy, że skontaktują się z firmą obsługującą i poproszą o dodanie nowej funkcjonalności. Dla e-sklepów, które wciąż oferują jedynie tradycyjne metody płatności – przelew oraz opcję za pobraniem – a szukają nowych rozwiązań, zyskują doskonałą okazję, by wdrożyć usługę rozliczeń online. Profesjonalny system do obsługi e-płatności oferuje na przykład CashBill. To dobry wybór dla przedsiębiorców szukających systemu o dużych możliwościach, który będzie jednocześnie intuicyjny w obsłudze. CashBill jest dostosowany do większości dostępnych platform sprzedażowych i umożliwia przy współpracy z Alior Bankiem włączenie na stronie sklepu płatności ratalnych. Sprzedawca nie ponosi dodatkowych opłat z tytułu prowizji bankowej, a jego klienci mogą skorzystać z kredytu w wysokości od 300 do nawet 20 000 złotych.

Korzyści z włączenia opcji płatności na raty w e-sklepie

W zakupach online Polacy cenią przede wszystkim wygodę – mogą wybierać produkty w dowolnym miejscu i o wybranej przez siebie porze. Przed podejmowaniem spontanicznych decyzji zakupowych oraz korzystaniem z atrakcyjnych promocji często powstrzymuje ich stan konta i strach przed debetem. Dla takich klientów płatności na raty stanowią idealne rozwiązanie – mogą bez stresu zapełniać wirtualny koszyk, ciesząc się z przyjemności zakupów. To również doskonała opcja dla tych internautów, którzy wykorzystywali e-sklepy jedynie do przeglądania produktów i porównywania cen, a na zakupy decydowali się w tych sklepach stacjonarnych, które oferowały korzystne raty. Sklep internetowy, który udostępni sprzedaż na raty, połączy wygodę dokonywania zakupów – bez konieczności wstawania z kanapy, z komfortem płacenia za wybrane artykuły – bez denerwowania się stanem konta. Uruchomienie dodatkowej metody płatności może wpłynąć pozytywnie na wzrost sprzedaży w wielu branżach.

Skorzystanie z profesjonalnego systemu do obsługi płatności w e-sklepie i udostępnienie klientom możliwości finalizowania transakcji za pomocą rat to strategie, które mają szansę wpłynąć na zmniejszenie ilości porzucanych koszyków i zwiększenie obrotów e-sklepu.

Udostępnij: