Jak założyć sklep internetowy?

Jak założyć sklep internetowy?
Jak założyć sklep internetowy?

Coraz więcej ludzi decyduje się uruchomić własny sklep internetowy, licząc na szybkie zyski w dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce. Aby przygotować się do całego przedsięwzięcia i nie zaliczyć bolesnego falstartu, należy do zagadnienia podejść kompleksowo: od strony marketingowej, sprzedażowej, prawnej i księgowej. Jak w takim razie założyć sklep internetowy?

Po pierwsze: marketing

Przed założeniem witryny trzeba mieć pomysł, co będzie sprzedawane – jaki rodzaj towarów i usług ma przyciągnąć potencjalnych klientów do e-sklepu. Dużym zainteresowaniem cieszą się obecnie artykuły oryginalne, ręcznie wykonane i personalizowane. Im bardziej nietuzinkowy produkt i serwis, tym większa szansa na sukces. Istotna będzie również ciekawa nazwa e-sklepu, warto zatem poświęcić trochę czasu na jej stworzenie. Przed założeniem sklepu internetowego dobrze przeprowadzić chociaż niewielkie badanie rynku – sprawdzenie, czy produkty lub usługi spotkają się z zainteresowaniem potencjalnych nabywców. Kolejnym ważnym elementem budowania strategii marketingowej e-sklepu jest stworzenie przyjemnej i dobrze kojarzącej się witryny. Na rynku dostępnych jest wiele gotowych, intuicyjnych w obsłudze platform sprzedażowych. W prowadzeniu e-biznesu istotne będzie również utrzymanie stałego kontaktu z klientami. W tym wypadku social media, jako umiejętnie wykorzystywane narzędzie, doskonale ułatwiają komunikację.

Po drugie: sprzedaż

Wybranie towaru lub usługi stanowi pierwszy krok na drodze do ustalenia strategii sprzedażowej. Kolejnym musi być kalkulacja kosztów oraz wyliczenie cen. Przed opublikowaniem cennika towarów lub usług trzeba rozejrzeć się po rynku i wykonać analizę porównawczą, by zarabiać na prowadzonej działalności, ale nie zrazić potencjalnych klientów zbyt wysokimi cenami. Skuteczna sprzedaż to również oferowanie metod płatności przyjaznych klientom. W sklepie internetowym szczególne znaczenie mają płatności online. Warto wdrożyć profesjonalny system do obsługi e-finansów, na przykład CashBill, który obsługuje: tradycyjne przelewy, szybkie płatności, karty płatnicze, PayPal, BLIK, a nawet system zakupów ratalnych. Co więcej, dzięki implementacji rozwiązania procedura zwrotu także ulega uproszczeniu – jest zarządzana przez zewnętrznego partnera. Najnowsze trendy w e-commerce kładą również ogromny nacisk na skrócenie czasu dostawy, dlatego planując strategię sprzedażową, należy wziąć również pod uwagę szeroko pojętą logistykę – magazynowanie, pakowanie i wysyłanie towarów.

Po trzecie: księgowość i prawo

Osoby, które chcą z prowadzenia sklepu internetowego uczynić swój sposób na życie, będą musiały założyć jednoosobową działalność gospodarczą lub zarejestrować spółkę. Przed podjęciem wielu istotnych decyzji warto poszukać doświadczonej księgowej, która pomoże wybrać odpowiednią formę opodatkowania podatkiem dochodowym oraz PKD, przedstawi korzyści płynące z bycia płatnikiem VAT i udzieli niezbędnych rad podczas przechodzenia przez wszystkie procedury rejestracji działalności. Należy również pamiętać o tym, że sklep internetowy musi mieć regulamin i działać zgodnie z RODO.

Założenie sklepu internetowego wymaga wcześniejszego przeprowadzenia badania rynku, ustalenia strategii marketingowej i sprzedażowej oraz podjęcia wielu istotnych decyzji dotyczących przyszłej działalności. Odpowiednie przygotowanie całego przedsięwzięcia znacznie zwiększa szansę na sukces i czerpanie korzyści z przynoszącej zyski i wciąż otwartej dla nowych podmiotów branży e-commerce.

Udostępnij: