Zakupy online i tradycyjny przelew. Czy to ma sens?

Zakupy online i tradycyjny przelew. Czy to ma sens?
Zakupy online i tradycyjny przelew. Czy to ma sens?

Zakupy internetowe każdego roku zyskują nowych zwolenników. Już ponad połowa polskich internautów korzysta z sieci, by nabywać odzież, dodatki, książki, filmy czy bilety na różne wydarzenia. Warty 40 miliardów złotych rynek e-commerce jest regularnie wspierany przez nowe technologie, dzięki którym jest obecnie możliwe zapełnianie koszyka z dowolnego urządzenia mobilnego oraz wygodne i szybkie regulowanie należności za kupione produkty. Czy w nowoczesnym e-sklepie tradycyjny przelew bankowy ma sens? Czy warto zachować tę opcję w zakładce płatności?

Przelew tradycyjny – krótka historia

Zanim powstały zaawansowane systemy płatności on-line, klienci mogli regulować należność za zakupy tradycyjnym przelewem bankowym w placówce lub gotówką przy odbiorze towaru. Banki szybko odkryły możliwości, jakie daje Internet, dlatego wraz z upowszechnieniem komputerów powstały rachunki elektroniczne. To była prawdziwa rewolucja w świecie finansów i zakupów internetowych. Od tego czasu wiele się zmieniło: większość współczesnych klientów chce dokonywać płatności w sklepie jednym kliknięciem i wtedy, gdy ma wolną chwilę – w tramwaju, w autobusie czy na przerwie w pracy. Wciąż jednak istnieje spora grupa e-konsumentów, która przekonała się do e-handlu, ale woli realizować płatności dla sklepu internetowego w sposób tradycyjny.

Zaufanie do przelewu tradycyjnego

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”, opublikowanego w 2018 roku, klienci sklepów internetowych – w wieku 35-49 i z niższym wykształceniem – wciąż uważają, że samodzielne wykonanie przelewu po zalogowaniu do banku jest bezpieczniejsze niż powierzenie opieki nad transakcją zewnętrznemu operatorowi – systemowi płatności on-line. Co więcej, 19% kobiet i 33% mężczyzn deklaruje, że tradycyjny przelew bankowy z wpisaniem numeru rachunku najbardziej zachęca ich do robienia zakupów przez Internet.

Bezpieczeństwo i wygoda szybkich przelewów

Obecnie wszystkie firmy i instytucje zajmujące się płatnościami w Internecie muszą spełniać rygorystyczne standardy bezpieczeństwa i regularnie pracować nad zabezpieczeniami. Internauci to doceniają – w roku 2018 już 56% respondentów badania przeprowadzonego przez Gemius pozytywnie oceniło poziom bezpieczeństwa transakcji internetowych. Bez wątpienia opcja szybkiego przelewu cieszy się największym zainteresowaniem wśród e-konsumentów i ma wpływ na pozytywną ocenę e-zakupów. Dla 67% kobiet i 69% mężczyzn w wieku od 25 do 34 lat to płatności internetowe (szybki przelew) najbardziej zachęcają do kupowania on-line.

Czy tradycyjny przelew ma sens?

Czy w takim razie tradycyjny przelew bankowy ma sens w nowoczesnym e-sklepie? Tak, ponieważ tę opcję chętnie wybiera część klientów, a każdy pełen koszyk to dla sprzedawcy zysk. Warto dodać, że nowoczesne systemy płatności on-line obsługują również tradycyjne przelewy, szybko przekazując wpłacone środki na rachunek sprzedawcy i optymalizując prowizję od transakcji. Nowoczesny e-sklep może więc spełnić oczekiwania klientów i udostępnić opcję przelewu tradycyjnego, korzystając z pośrednictwa operatora płatności on-line. Takie rozwiązanie jest bez wątpienia bardzo korzystne.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: