FAQ

Nasze usługi wzbudzają w Tobie wątpliwości? A może wystąpił jakiś problem w ich działaniu i nie wiesz jak sobie z nim poradzić? Oczywistym jest, że jak napiszesz do nas wiadomość to chętnie na nią odpowiemy. Zawsze odpowiadamy, na każdą. A może nie ma takiej potrzeby? Zobacz czy na liście najczęściej pojawiających się pytań znajduje się odpowiedź, której szukasz!

SPRZEDAWCA

Czy mogę zapoznać się ze wzorem umowy?

Umową między CashBill a Sprzedawcą jest Regulamin Serwisu, który należy zaakceptować podczas rejestracji konta w CashBill. Treść Regulaminu znajdziesz na naszej stronie.

Jak długo trwa uruchomienie płatności?

Cały proces może potrwać zaledwie kilkanaście minut. Wystarczy założyć konto w CashBill, zaakceptować Regulamin, wypełnić dane konta i wykonać przelew weryfikacyjny. Po aktywacji konta w panelu CashBill należy zgłosić usługę płatności dla sklepu internetowego. Po wypełnieniu formularza serwis trafi do weryfikacji, a po jej zakończeniu możesz już uruchomić płatności w sklepie. Należy jednak pamiętać, że weryfikacje - zarówno konta, jak i serwisu - odbywają się w dni robocze w godz. 8-16.

Czy są gdzieś ukryte koszta?

Nie pobieramy żadnych opłat abonamentowych, utrzymaniowych czy aktywacyjnych. Jedynym wyjątkiem jest jednorazowa opłata weryfikacyjna w wysokości 2 PLN.

Ile trwa realizacja wypłaty moich środków?

Zgromadzone przez Ciebie środki wypłacamy zgodnie z zasadą D+1, tj. najpóźniej następnego dnia roboczego od momentu zlecenia wypłaty w panelu.

Jakie dokumenty muszę dostarczyć, aby móc w pełni korzystać z płatności?

W przypadku działalności zarejestrowanych w CEIDG oraz KRS nie wymagamy żadnych dodatkowych formalności - wystarczy przelew weryfikacyjny na kwotę 2 PLN.

Jak mogę uruchomić płatność kartą?

Należy zgłosić chęć uruchomienia kart płatniczych w panelu CashBill. Zaloguj się na swoje konto, przejdź do wybranego przez Ciebie Punktu Płatności, a następnie zaznacz “TAK” przy kartach płatniczych. Nie zapomnij zapisać zmian.

Czy mogę uruchomić płatności ratalne?

Uruchomienie płatności ratalnych zależy od przedmiotu sprzedaży w Twoim sklepie. Niektóre kategorie są bowiem wykluczone przez banki. Jeśli jesteś zainteresowany tym kanałem, zaloguj się do swojego konta w CashBill, przejdź do wybranego przez Ciebie Punktu Płatności, a następnie zaznacz “TAK” przy płatnościach ratalnych. Nie zapomnij zapisać zmian.

O co chodzi z tym systemem niedopłat?

Zdarza się, że klient Państwa sklepu omyłkowo wyśle niepełną kwotę lub niedopłata wynika np. z przewalutowania. To żaden problem - nasz system natychmiast informuje klienta o fakcie niedopłaty. Istnieje również możliwość ustawienia przez Akceptanta pewnej tolerancji dla niedopłat. Tolerancja może być kwotowa lub procentowa.

Jak mogę dokonać zwrotu transakcji?

Zaloguj się do panelu CashBill, przejdź do transakcji, a następnie znajdź interesującą Cię płatność i zleć jej zwrot. Zwroty, podobnie jak wypłaty, realizowane są zgodnie z zasadą D+1.

Jak mogę wygenerować linki płatności?

Wystarczy zalogować się do swojego konta w CashBill, przejść do Punktu Płatności, a następnie otworzyć zakładkę “linki płatności”. W odpowiednie pola należy wpisać kwotę transakcji oraz opis towaru/usługi, za które klient ma dokonać płatności.

Czy wypłaty środków odbywają się w sposób automatyczny?

Wypłaty środków realizowane są na podstawie zlecenia wypłaty w panelu CashBill. Możesz zlecać wypłaty w dowolnej chwili i w dowolnej ilości - nie pobieramy za to żadnych dodatkowych opłat. Jeśli interesują Cię wypłaty automatyczne, skontaktuj się z nami.

Dlaczego CashBill nie przekazał na mój rachunek środków powiązanych z transakcją opłaconą z użyciem karty płatniczej?

W przypadku transakcji opłaconych przy użyciu karty płatniczej wypłata środków realizowana jest bezpośrednio przez operatora kart, bez naszego udziału. Środki te wypłacane są automatycznie, zgodnie z zasadą D+3, czyli najpóźniej 3. dnia roboczego od momentu zaksięgowania transakcji.

Posiadam zagraniczną firmę - czy mogę rozpocząć współpracę z CashBill?

Uruchomienie płatności CashBill dla podmiotów zagranicznych jest jak najbardziej możliwe, jednak aby to zrobić, Twoja firma musi przejść proces weryfikacji w CashBill. Skontaktuj się z nami, a prześlemy Ci listę dokumentów, jakie należy dostarczyć.

Z jakimi platformami sklepowymi CashBill ma gotowe integracje?

Listę platform, dla których CashBill posiada gotowy moduł płatności, znajdziesz na naszej stronie w zakładce "Integracje". Jeżeli zbudowałeś swój sklep internetowy na platformie, której nie ma na naszej liście, skontaktuj się z nami.

Gdzie znajdę dokumentację techniczną SMS Premium Rate i/lub płatności?

Wszelkie dokumentacje niezbędne do integracji dostępne są na naszej stronie internetowej w zakładce "API".

Chcę uaktualnić numer telefonu w panelu CashBill, ale mój poprzedni numer jest już nieaktywny. Jak mogę dokonać zmiany?

W tym wypadku zmiana numeru w sposób automatyczny jest niemożliwa, ponieważ na Twój poprzedni numer telefonu wysyłany jest kod autoryzacyjny - chodzi o bezpieczeństwo Twoich danych. Skontaktuj się z nami, a zmienimy Twój numer.

KUPUJĄCY

Dokonałem płatności. Pieniądze zniknęły z mojego konta, a mimo to moje zamówienie nie zostało zrealizowane.

W regulaminie sklepu odszukaj informację o terminie realizacji zamówienia i upewnij się, czy maksymalny czas realizacji już upłynął. Jeśli nie, poczekaj jeszcze kilka dni. Jeżeli Sprzedawca nie zrealizował zamówienia w deklarowanym terminie, skontaktuj się z nami. Wierzymy, że z Twojego konta zostały pobrane pieniądze, ale musimy mieć stuprocentową pewność. Wyślij nam potwierdzenie przelewu, a dokładnie zweryfikujemy Twoją płatność. Jeśli sprzedawca ją otrzymał, a mimo to nadal nie zrealizował zamówienia, oznacza to, że problem z zamówieniem występuje po jego stronie. W takiej sytuacji musisz skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą.

Próbuję zgłosić reklamację w sklepie, ale nikt nie odpowiada na moje maile, a dzwoniąc na infolinię nikt nie odbiera.

Każdy sprzedawca przed nawiązaniem z nami współpracy jest szczegółowo weryfikowany. Jego strona obowiązkowo musi zawierać dane kontaktowe. Jeśli próba kontaktu ze sprzedawcą jest niemożliwa, poinformuj nas o tym.

Chciałbym prosić o anulowanie mojego przelewu i zwrot pieniędzy na konto, z którego wykonano przelew, ponieważ później wybrałem inną metodę zapłaty i skorzystałem z niej.

Płatności CashBill gwarantują maksymalnie szybkie przekazanie pieniędzy z konta kupującego na konto sprzedawcy. W 99% przypadków przekazywane są one natychmiast po dokonaniu przelewu. W związku z tym zwrot pieniędzy na konto jest możliwy, lecz w tym celu należy skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą.

Zacząłem robić przelew, lecz już tego nie potrzebuję. Jak mogę anulować płatność?

Kiedy rozpoczęta płatność zostanie dokończona możemy mówić o prawidłowym wykonaniu płatności. Jeżeli została ona jedynie rozpoczęta, lecz niedokończona - przelew nie został wykonany, więc zwyczajnie nie ma czego anulować.

Gdzie sprawdzę status płatności?

Podczas dokonywania przelewu za pomocą Płatności CashBill otrzymasz od nas dwa mailowe powiadomienia - jedno o rozpoczęciu płatności, a drugie o jej zakończeniu. Status płatności możesz sprawdzić, klikając w link znajdujący się w pierwszym powiadomieniu, a także na naszej stronie pod tym adresem. Przy skorzystaniu z tej metody należy wcześniej przygotować identyfikator płatności, który znajduje się w tytule przelewu.

Na liście nie ma banku, w którym posiadam konto. Proszę o podanie danych do przelewu.

Wybierz "Przelew z innego banku", zaloguj się w swoim banku i przejdź do miejsca, w którym wykonujesz przelewy. Następnie skorzystaj z wygenerowanych danych - skopiuj je i wklej w odpowiednie pola, aby przelew został wykonany prawidłowo. Pamiętaj, że dla każdej płatności generują się osobne dane, więc nie można rozpocząć nowej płatności, korzystając z danych, które wygenerowały się podczas poprzedniej.

Wykonałem przelew za pośrednictwem CashBill, a teraz chciałbym prosić o usunięcie moich danych osobowych.

Ze względu na usługi, jakie świadczymy, nie możemy usunąć Twoich danych osobowych. Jesteśmy zobowiązani do przechowywania informacji związanych ze świadczeniem usług płatniczych, informacji uzyskanych w wyniku stosowania środków bezpieczeństwa oraz informacji koniecznych do identyfikacji transakcji. Twoje dane nie zostaną jednak naruszone, ponieważ zostały należycie oznaczone w naszej bazie danych, zabezpieczone i nigdy nie będą przetwarzane. Więcej szczegółów dotyczących przetwarzania danych osobowych przez CashBill poznasz, przeglądając ten dokument.

Bezpieczeństwo

KNF

Komisja Nadzoru Finansowego

Krajowa Instytucja Płatnicza IP10/2013

PONIP

PONIP

Członek Polskiej Organizacji Niebankowych Instytucji Płatniczych

SSL

Certum SSL

Bezpieczeństwo połączenia z witryną internetową