Jak sklepy mogą wykorzystać omnicommerce?

Jak sklepy mogą wykorzystać omnicommerce?
Jak sklepy mogą wykorzystać omnicommerce?

Współczesny klient chętnie korzysta z wielu kanałów kontaktu z marką. Kieruje się własną wygodą i wybiera najłatwiejszy dla siebie sposób dotarcia do działu sprzedaży. Sklepy internetowe, które chcą podtrzymać zainteresowanie klientów, stoją przed ważnym wyborem. Czy rozszerzyć swoje działania o nowe kanały komunikacji? Jak e-sprzedawcy mogą wykorzystać omnicommerce w codziennej pracy?

Po co klientowi omnicommerce?

Klient w czasie zakupów w centrum handlowym wykorzystuje telefon lub tablet, by szybko zapoznać się z bieżącą ofertą sklepu. Dzięki omnicommerce po kilkunastu sekundach wie, co sklep ma mu do zaoferowania. Później może oglądać rzeczy w salonie, a nawet je przymierzać. Jeśli jednak w sieci znajdzie propozycję bardziej atrakcyjną cenowo lub dającą mu jakiś bonus, to na pewno zamówi towar online. Aplikacje, które coraz więcej marek udostępnia klientom, również kierują klienta w stronę omnicommerce. Po co właściwie klientowi wielokanałowość? Po pierwsze, by mógł wygodnie kontaktować się ze sklepem i kompletować zamówienie wtedy, gdy ma na to ochotę. Po drugie, by czuł, że podjął najlepszą możliwą decyzję – wybrał towar w najniższej cenie czy z największym bonusem. W ten sposób rośnie jego satysfakcja z zakupów.

Jakie korzyści mają sklepy z omnicommerce?

Sprzedawcy internetowi, których nie interesuje wielokanałowość, tracą szerokie grono potencjalnych klientów. Wygodny system do obsługi płatności – taki jak CashBill – oraz obecność w social mediach to dzisiaj standard. Współczesny klient chętnie korzysta ze smartfona. Ceni łatwy dostęp do informacji. Jeśli jest przedstawicielem pokolenia millenialsów, lubi dużo wiedzieć o wybranym produkcie. Cieszy go również wygoda – zakupy internetowe może robić w dowolnym momencie. Sklep powinien natomiast podjąć działania, by zaspokoić potrzeby klienta. Dlatego wielokanałowa komunikacja staje się dzisiaj standardem.

Jak sklepy korzystają z omnicommerce?

Współczesne sklepy przekonują się, że omnicommerce to skuteczne narzędzie. Świadome zarządzanie wielokanałowością oznacza zbudowanie trwałych relacji z klientem. Podjęcie odpowiednich działań to również dobry sposób na ugruntowanie pozycji marki na rynku. Jak świadomi sprzedawcy wykorzystują omnicommerce? Bardzo często pracownik sklepu wręcza klientowi, który zrobił zakupy w sklepie stacjonarnym, bon do wykorzystania w Internecie. Kupujący stacjonarnie również mają możliwość założenia spersonalizowanej karty lojalnościowej. Jest ona dla sklepu cennym źródłem danych o jego wyborach zakupowych. Punkty na karce są naliczane także za zakupy online. Bardzo dobrym działaniem, które chętnie podejmują sprzedawcy, jest udostępnienie opcji darmowej dostawy do salonu zakupów w e-sklepie. Taką opcję uruchomiła większość marek odzieżowych. Klient, który przyjdzie po ubrania, musi przejść przez cały sklep, by dostać się do kasy. Jest duża szansa, że podczas wizyty dostrzeże rzecz, którą zechce kupić. Popularne marki dobrze radzą sobie również z prowadzeniem kont w social mediach. Na Instagramie ogłaszają konkursy, które kierują klienta na stronę internetową sklepu. Publikują posty na Facebooku, w których informują o promocjach w salonie.

Dobrze opracowana strategia marketingowa pozwala pozostawać w stałym kontakcie z klientem. Skoro kupujący tak chętnie korzystają z omnicommerce, marki również powinny usprawnić działania w różnych kanałach. Dzięki temu mają szansę pozyskać nowych i utrzymać stałych klientów.

Sprawdź system płatności CashBill
Udostępnij: